Gå til innhold

Vurderer å oppgradere til E6600


T-2000

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1 år gammel Dell-pc med Pendium D820, 2GB ram og 7900gs. Nå som E6600 har falt i pris vurderer jeg å kjøpe en slik sammen med et godt hovedkort. Jeg er imidlertid ikke helt sikker på hvilket hovedkort jeg skal kjøpe. Har fulgt litt med på dette forumet og har funnet ut at Asus P5B er et bra kort, men de har flere kort og jeg håper noen kan hjelpe meg med å finne et godt og prisgunstig kort.

 

Jeg har også lest at Dellmaskiner er problematiske å oppgradere. Så vil jeg støte på noen problemer? Det skal også være vanskeligheter med overklokking, men med et nytt hovedkort vil vel jeg kunne klokke både prosessor og skjermkort uten problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rent praktisk kan det være problematisk å koble til LED's og på-knapp, da dette ofte er en stor kontakt på Dell-maskiner. Strømforsyningen har ofte også "formsydde" kabler, og passer dermed ikke til et hvilket som helst hovedkort. Det er nok ikke dumt å gå for nytt kabinett med strømforsyning i tillegg til hovedkort og prosessor.

Lenke til kommentar

Både 965 og 975 kortene til intel er å anbefale, de klokker bra og er veldig stabile. Selv kjører jeg E6600 på asus p5w dh deluxe og er veldig fornøyd.

 

Å oppgradere en dell er ikke lett ettersom dell lager egne løsninger på alt mulig, jeg vet ikke om du engang vil få festet ditt nye hovedkort i kabinettet.

 

Ettersom du skal ha nytt hovedkort og prosessor ville jeg heller bygget en ny pc, med de komponentene du allerede har fra dell maskinen. Kabinett og eventuellt strømforsyning er det eneste du må supplere med i tillegg til ditt nye hovedkort og din nye prosessor for å kunne bygge en komplett pc. Med ett godt kabinett vil du også mye lettere kunne oppgradere i fremitiden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...