Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Data Execution Prevention DEP


Anbefalte innlegg

....

 

PC'n min er ustabil som en dopmisbruker pga dette dritt programmet til Windows... merkelig siden jeg ikke har fått noen pop ups fra dette før denne uka, nå kommer det opp ABSOLUTT hele tiden, vært program, når jeg tabber ut av spill og inn igjen... Masse "Do you want to terminate this program or debug it?" errors... ikke ordrett sånn som det, det er en offisiell Windows error liksom..

 

Er så lei av dette tullet. Har rotet litt med det, prøvd at det bare skal kontrollere windows program eller den andre alternativet som er der (husker ikke hva det var) men de kommer enda som fluer..

 

Det er så frustrerende siden de programmene jeg bruker har ikke gitt med noen problemer før. Nå ved oppstart så fikk jo selvfølgelig Windows Update den erroren om at den var farlig for pcn (omg Windows update)... også ble jeg tvunget til å lukke den også...

 

Vil bare ha dette tullet vekk fra pc-n min, greide meg fint uten.

Endret av kimern9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har aldri engang hørt om DEP, men et kjapt google sier du skal gjøre følgende for å slå av DEP:

 

Åpne c:\boot.ini i notepad og erstatt "/noexecute=optin" med "/noexecute=AlwaysOff"

 

Deretter restarter du windows.

8454601[/snapback]

 

Vil ikke la meg redigere filen fordi den er skrivebeskyttet... og det går ikke ann å vise den i C: mappen, jeg må åpne den med Start -> Run...

 

:nei:

Lenke til kommentar

Hey :)

 

Sånn helt uten å være helt sikker kikka jeg på denne, men ser ikke det som noe sak, sånn plutselig?

Har du div prog, som virusting, brannmur, spyting(ad-aware?) osv? Har du kjørt samtlige? Eventuelt å kjøre en online virusscan.

 

 

Greb

Endret av grebnord
Lenke til kommentar
Bare velg "vis skjulte filer" i mappe instillingene og skru av skrivebeskyttelsen på den med høyreklikk->egenskaper.

8456625[/snapback]

 

det går ikke ann å vise den i C: mappen

 

Skal prøve en virus scan i morgen...

Endret av kimern9
Lenke til kommentar

DEP er et innebygget program i Windows som skal forhindre at hackere osv skal få tak i progs og info om deg... du kan enkelt slå det av ved å gjøre slik:

 

Høyreklikk på "Min Datamaskin" > Behandle > velg så fanen "Avansert" > Der vil du se 3 valg, trykk på "innstillinger" under "Ytelse" > Så vil du se 3 faner i det nye vinduet, trykk på "Datakjøringsforhindring" og skru så av DEP.

 

Håper du skjønner dette og at dette løser ditt problem :)

 

 

 

LangZ

Lenke til kommentar
Ikke mange her som har hørt om DEP merker jeg.. hehe

 

Dette er en funskjon som ligger i BOIS (i tillegg til i Windows XP) så ta en tur innom BIOSen din og se om du får slått den av

 

Pleie ligge under Security, eller Memory, eller CPU...

 

Lykke til ;)

8457590[/snapback]

 

Har hørt om DEP, hvor ellers tror du svaret mitt kom fra? lufta??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...