FamP Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 Kan noen hjelpe? Får følgende feilmelding da jeg kjører en pph-fil som skal liste ut noe data: Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in [webområde]/fil.php on line 14 Koden fungerer på en webserver, men jeg måtte i all hast flytte til en annen som det altså ikke fungerer på. Kan det være ulike versjoner av PHP eller MySql som krever en annen syntax. Er ikke så flik i dette. Koden er stort sett klipp og lim. Samme feilmelding kommer 4 ganger, alle i forbindelse med dette der jeg er ute etter å finne antall rader ut i fra WHERE-setninger. Noen åpenbare feil eller mulighet til forbedring? Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in [webområde]/fil.php on line 14 ------------------ <html> <body> <? $username="xxxx"; $password="yyyyy"; $database="zzzzz"; $antallNC="0"; mysql_connect('localhost,$username,$password); @mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); $antallresult = mysql_query("select name FROM mos_akreservations WHERE `category` ='NC2007' AND custbox4='1'"); $antallNC = mysql_num_rows($antallresult); ...
Gjest Slettet+142 Skrevet 23. april 2007 Skrevet 23. april 2007 hva kommer opp når du legger dette til under den linjen hvor sql queryen utføres? echo mysql_error();
FamP Skrevet 23. april 2007 Forfatter Skrevet 23. april 2007 Mange takk for tipset! Da kom jo en meldign som var meget forståelig og problemet var da lett å fikse. Rett og slett noen gale tabellnavn. Takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå