Gå til innhold

Hva bør jeg velge:Geil eller kingston hyperX?


Tokse

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en av disse to:

Prisguiden.no: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 1 GB

eller

Prisguiden.no:Kingston HyperX DDR2-800 1GB Low Latency

 

Prisen er jo omtrent lik. Er det noe stor forskjell på de? Geil-brikkene er kanskje bedre på overklokking, eller? Kingston-brikken heter "valueram"(EDIT), betyr det dårlig kvalitet? Det virker på meg som Geil-pakken består av 2 brikker mens Kingston er bare en. Isåfall er vel Geilen bedre fordi den kan benytte seg av dual-RAM, eller? Begge er 4-4-4-12 timings står det.

Endret av Tokse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det står ikke Low value, nei, det har du rett i. Men det står "Valueram" inne i  nettbutikkene.  Sier det noe om kvaliteten?

8441740[/snapback]

 

Value er ikke dårlig kvalitet. Value betyr ikke at det er mer enn nok for deg. Skal du klokke? Det finnes også valueram som tåler en god del, så du slipper å bruke mye cash på unødvendig tøft minne.

 

På en annen side er minne ganske billig akkurat nå, så jeg ville ha klasket til å kjøpt mest mulig for pengene akkurat nå.

Lenke til kommentar

Andylove: Har ikke bestemt meg for om jeg skal klokke, men vil ihvertfall ha RAM med et visst potensiale for det. Har sett mye positivt om Geil sånsett, så lurte på om jeg skulle prøve de jeg viste, de er jo 2 også, så da går det vel litt raskere også etter min erfaring (dualRAM)...

Lenke til kommentar
Andylove: Har ikke bestemt meg for om jeg skal klokke, men vil ihvertfall ha RAM med et visst potensiale for det. Har sett mye positivt om Geil sånsett, så lurte på om jeg skulle prøve de jeg viste, de er jo 2 også, så da går det vel litt raskere også etter min erfaring (dualRAM)...

8441837[/snapback]

 

Hvis du leser testen på Tom's Hardware Guide ser du at Geil ikke kommer ut som noen kjempe. Corsair eller Kingston er mer å foretrekke. OCZ er heller ike noe dårlig valg.

 

Ikke misforstå, Geil er ikke dårlig og det er mange som har fått gode resultatet med denne typen brikker.

 

Dual Chanel betyr bare at du har 2 kanaler som snakker med CPU, tofelt på en måte. Det er like raskt som single chanel, men det er større båndbredde ved å utnytte begge kanalene til samme formål fremfor å la de stå som single. Større båndbredde betyr ikke at minnet er raskere, bare bedre utnyttelse av det.

Lenke til kommentar
Det står ikke Low value, nei, det har du rett i. Men det står "Valueram" inne i  nettbutikkene.  Sier det noe om kvaliteten?

8441740[/snapback]

 

Tror du blander litt her. Kingston HyperX og Kingston ValueRAM er jo ikke samme RAM-brikkene...

8442311[/snapback]

Trykk på amentio eller multicom fra prisguiden-linken min, så ser du i tittel-linjen for produktet...

Lenke til kommentar
Det står ikke Low value, nei, det har du rett i. Men det står "Valueram" inne i  nettbutikkene.  Sier det noe om kvaliteten?

8441740[/snapback]

 

Tror du blander litt her. Kingston HyperX og Kingston ValueRAM er jo ikke samme RAM-brikkene...

8442311[/snapback]

Trykk på amentio eller multicom fra prisguiden-linken min, så ser du i tittel-linjen for produktet...

8442327[/snapback]

 

 

Hva to sære nettbutilkker velger å kalle disse RAM-brikkene er meg knekkende likegyldig.....

Lenke til kommentar
Hva to sære nettbutilkker velger å kalle disse RAM-brikkene er meg knekkende likegyldig.....

8446316[/snapback]

Det står valueram i 7 av de 10 nettbutikkene som er listet på prisguiden.. Det var derfor jeg var litt skeptisk for når jeg søker på google så viser det seg at veldig mange intuitivt regner valueram som dårlig på overklokking. Men det skulle visst være vanskelig å finne overklokkingserfaringer på akkurat denne typen. Kingston har visst en egen nettside for valueRAM også: http://www.valueram.com/.

Kingston har en lignende CL5-RAM som koster noen kroner mer. På den står det ikke valueRAM på de nettbutikkene. Det kan jo hende det bare er timings-setting som skiller de to typene...:

https://prisguiden.no/product.php?productId=62640

Er det 4 eller 5 CL på din?

Endret av Tokse
Lenke til kommentar
Hva med å gå for disse i stedet?

 

Er veldig gode brikker til omtrent samme prisen.

8449342[/snapback]

Ja, den har jeg også vært innom, men de øverste på prislista er CL5, den billigste CL4 er 691 kr, altså ca 100 kr dyrere enn HyperX på CL4. Men den er kanskje verdt de ekstra lommemyntene på overklokkingspotensiale, eller?

Lenke til kommentar
Hva med å gå for disse i stedet?

 

Er veldig gode brikker til omtrent samme prisen.

8449342[/snapback]

Ja, den har jeg også vært innom, men de øverste på prislista er CL5, den billigste CL4 er 691 kr, altså ca 100 kr dyrere enn HyperX på CL4. Men den er kanskje verdt de ekstra lommemyntene på overklokkingspotensiale, eller?

8449446[/snapback]

 

De har D9GHM brikker fra Micron, de beste i mellomklasse sjiktet. Har sett folk som har fått dem opp i 1100+, hvis du skal klokke litt så er det å anbefale :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...