Gå til innhold

PC kortslutter for deretter å restarte seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Problem oppstår helt plutselig... Har forekommet midt i spill, web-surfing + windows generelt.

PC fryser seg, eller kortslutter helt enkelt... Jeg hører hver gang en sterk lyd av strøm for deretter å oppleve at pc slår seg av fort og starter seg på nytt! Legger til at dette ikke er lyd jeg hører internt fra pc, men igjennom høytalere. Tenkte først at det måtte skyldes mitt creative anlegg, men har slått det av og kjørt bare med hode-høytalere og opplever samme feil... Strøm-forsyning er nettopp byttet ut, så finner dette veldig merkelig :ermm: Tenker jo at her må det være feil spennings fra hovedkort, men det er jo bare vill gjetting...

Ingen feil-meld som kommer opp da jeg er tilbake i windows, så mistenker at det må ha noe med strømforsyning? Når det gjelder drivere skal alle være (up to date).

Noen forslag settes pris på :)

Endret av Axys
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket temperaturen på cpu osv? Mulig at pcen er innstilt via bios til å slå seg av hvis cpu-tempen blir for høy... Jeg opplevde ihvertfall noe lignende når det ble veldig varmt på TG :p Prøv evt. å ta av sidedøra på kabinettet

Skrevet
hvis cpu-tempen blir for høy... Jeg opplevde ihvertfall noe lignende når det ble veldig varmt på TG

Vel... Temp på CPU ligger fra 48-53 c. Kan sjekke Bios evt om det ligger en automatisk restart hvis temp blir for høy.

Takk

Skrevet
Mulig at pcen er innstilt via bios til å slå seg av hvis cpu-tempen blir for høy...

Bare jeg visste hvordan jeg får sjekket dette inne i BIOS :blush:

Noen forslag?

Skrevet (endret)

Er ikke sikker, men mulig det er noe sånt som ''PC Health Monitoring'' eller noe i den duren :) Max temp på kjernen pleier å ligge på rundt 70 for AMD prosessorer (altså temperaturen da pcen slår seg av for ikke å skade systemet), tipper den ligger rundt der for Dore2Duo cpuer også :)

EDIT: Leif Erik

Endret av BraKKa
Skrevet
Jeg hører hver gang en sterk lyd av strøm  for deretter å oppleve at pc slår seg av fort og starter seg på nytt!

8437882[/snapback]

Det er sikkert lyden fra høyttalerne du hører som går i en veldig rask loop. Dette kan høres ut som det du beskriver. Men det er nok ikke noe kortslutting med i bildet, det er nok bare maskinen som låser seg og så restarter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...