Gå til innhold

E6600 vil ikke over 2,8 Ghz


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nettopp skaffet meg ny kjøler og pasta og har en load temp på 50c når CPUen kjører på 2,8Ghz, altså 310 FSB. Når jeg setter den på 315 så kommer det enten en feil-melding når den skal starte windows om at C:\windows_root\system32\etellerannet.xxx ikke finnes eller det kommer ingen ting på skjermen. Setter jeg den ned igjen til 310 FSB funker det helt fint:) Noen som vet hva feilen er?

 

Hardware står i sig.

 

takker for alle svar - Bendik Dahle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hms, hva har det med saken å gjøre egentlig?:S Jeg mener bare den for god nok kjøling, noe den gjør er det vel greit? Brukte en selv-laga brakett for å montere den siden den som fulgte med ikke passa. Men hele overflaten blir dekket av kjøleren.

 

Har auto på CPU-volten.

 

Men noe rart skjedde, plutselig re-boota PC'en:S Stilte opp volten til +25mh(eller hva det het, hvertfall +25xx) og har funka til nå...

Lenke til kommentar

Vis temperaturen blir for høy, klarer du ikke klokke lenger. Det du gjør:

Ta spenningen til Manuell. Så tar du FSB'en til standard. Så øker du bare FSB helt til systemet ikke klarer å starte\er stabilt, så øker du volt.

 

Sånn holder du på til du er fornøyd, temperaturen er for høy, osv.

Endret av todda7
Lenke til kommentar

minnet står på auto-volt. Satte det ned til 553 Mhz(som gir 1:1 meller ram:fsb), men strammet samtidig timingssa til 4-4-4-12. Liker stramme timings:p

 

Nå kjører jeg på 320 FSB og +50mh volt og dette funker fint:) Tror jeg har skjønt endel mer nå, tusen takk for hjelpa:) Har enda 10ish graer å gå på^^

 

@EspenFe: vannkjøling? kabinett? vinfter?

Lenke til kommentar

PC'en kjører nå på 336 FSB(3024Mhz) og er Orthos stabil i kun 12 min:S Volten ligger på 1,41... Hva er grunnet til dette? Må jeg bare stille opp volten eller?

 

Litt andre justeringer;

- 2 GB 667 Mhz ram satt ned til 553 mhz 5-5-5-15.(har det noe å si om jeg setter disse på 4-4-4-12?)

- ram volten har jeg satt opp til 1,9 v, skal være 1,8 ifølge produsenten. http://norek.no/k/ki.asp?sku=310794 <--min ram

Lenke til kommentar

Trur neppe at du må ha volten så høyt opp for å nå 3Ghz..

 

Volten min er på 1.36 og har 3.3Ghz stabilt. Luftavkjølt system.

 

Rammen din takler sikkert fint volt på 2.2, men det trur jeg ikke er nødvendig.

 

Varmt er det i kabinettet ditt? shutle du har?

Lenke til kommentar

Jepp shuttle. Er ca 33-37c på cpu-kjernene, 32 og 41 elns på harddiskene og 60-70 på grafikkortet med kjøleribber(ingen vifte). På load øker cpu til 47-52. Husker ikke nøyaktig.

 

Har shuttle SD37P2, link i sig. Tviler på at tempen stopper meg, siden alle komponentene skal takle endel høyere varme... :S Men er ingen eskspert.

 

Men kommer vel litt ann på revisjon og på hvor mye CPU'en tåler?

Lenke til kommentar

Frontside buss egenskaper

Bustype Intel AGTL+

Busbredde 64-bit

Virkelig klokkehastighet 337 MHz (QDR)

Effektiv klokkehastighet 1348 MHz

Båndbredde 10784 MB/s

 

Fant dette i everest. Dette tyder kanskje på at jeg ikke kommer over 337 Mhz! Men har sett folk på sudhian-forumet som for den til 3,6 Ghz(SHuttle'n altså):S Må jeg overklokke hk for å komme høyere?

 

Uansett vil jeg ha den orthos stabil på 3 Ghz, what to do?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...