Gå til innhold

Forsikring hos telenormobil.no?


Anbefalte innlegg

Jeg driver nå og skal ha meg en sony ericsson w880i, og jeg finner den klart billigst på telenor sin egen side (1299kr) men det jeg da lurer på er om noen veit om jeg da kan få forsikring på den?

 

jeg veit at sjefen har skaffa seg sånn "idiot" forsikring som dekker så å si alt, utenom hvis han bader med den. jeg veit jeg trenger det samma, for jeg er en smule vimsete av meg:P hehe.. men får jeg det hos telenor, eller får jeg no forsikring i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, du kan forsikre telefonen din hos Telenor for 25 spenn i måneden. Husker ikke helt hvor stort omfanget av denne forsikringen er, men den skal visstnok være ganske bra.

 

Vet også at Expert tilbyr en forsikring ved salg av mobil telefoner. Det er en engangssum på rundt 650 kr, og da dekker forsikringen alt untatt tyveri. Du må altså ha med deg telefonen ned i butikken ved eventuell skade. Er en egenandel på rundt 100 kr.

 

Så da vet du det :)

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om Spaceworld tilbyr en egen forsikring..

 

Men hvis du forsikret telefonen gjennom telenor så er jeg ganske sikker på at den dekker tyveri.

 

Vet du om du betaler en fast sum i måneden eller om du betalte en engangsum den gangen du kjøpte telefonen? Kan være en god idé å kikke på kvitteringen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tar opp denne tråden igjen jeg.

 

Vurderer telenor sin forisikring til 25 kr mnd. Er det noen som har erfaring med denne ? Dekker den uhell som om at telefonen har fallt ut av lommen og blitt knust, klemskader eller om den har fallt ut av lommen og i vannet?

Ser jo det står:

5.1 Fuktskade. Med fuktskade menes enhver påvirkning av vann eller fuktighet.

 

Så i teorien vil den jo ikke dekke det, men at den faller ut i vannet er jo ett uhell, men hvordan vil de behandle en slik sak i såtilfelle?

Lenke til kommentar

husk å sjekke om dere har reiseforsikring som overlapper....

Jeg tegnet forsikring på elkjip selv.. har hatt forsikring siden år 2001 elns.. har aldri brukt den, selv om mobilene har blitt ødelagt.

 

har man en mobil som koster mindr eenn 2-3000kr, så er det ikke vits om man regner med mobilen overlever mer enn 1 år.. (jfr. egenandel, m.m.)

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

Eg har nettopp benyttet meg av mobilforsikring hos Gjensidige (Telenor Mobilforsikring). Telefonen min ble stjålet.

 

Eg sendte fylte ut eit skjema på nettet. Et par timer etterpå kom det ein epost tilbake om at saken var under behandling. To dager etter det kom det et brev i posten om kva dei krevde videre. Dette var kvittering på tapt mobil, samt kopi av politianmeldelse.

 

Når eg etter kvart fikk politianmeldelsen i posten scannet eg denne sammen med kvittering og sendte det til Gjensidige på epost. To arbeidsdager etterpå (idag) fikk vart eg oppringt og spurt om eg ønsket å få penger rett på konto eller som tilgodelapp for den butikken eg handlet i.

 

Eg hadde ein Sony Ericsson W810i som eg betalte 699 kr for med Fri120, eg får tilbake (etter egenandel) 2900 kr for denne (veil. pris på tilsvarende telefon minus egenandel). Veldig fornøgd med Gjensidige her!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...