RedRocK Skrevet 20. april 2007 Skrevet 20. april 2007 Hei. Jeg har en bærbar data som det er sølt brus på, dette har medført at datakjeden må rense den for at det ikke skal ligge noe igjen, som kan irre på delene og til slutt medføre at det går i stykker. Men når de sier rense, hva mener de? Er det noe jeg kan gjøre selv?
ventle Skrevet 21. april 2007 Skrevet 21. april 2007 rødsprit, isopropanol eller annen teknisk sprit kan brukes til å rense pc'ens indre når den har vært utsatt for slike ulykker. Grundig skylling i teknisk sprit gjør maskinen god som ny i de fleste tilfeller. Dette vet du sikkert fra før, men sier det for sikkerhets skyld: IKKE bruk vann til å rense laptopen.
RedRocK Skrevet 24. april 2007 Forfatter Skrevet 24. april 2007 Ok, men må jeg ta ut alle delene da? Eller det bare å "helle på"?
ventle Skrevet 24. april 2007 Skrevet 24. april 2007 batteriet bør du ta ut, jeg ville også ha tatt ut harddisken om den ikke er sølt på, og skjermen bør helst ikke utsettes for alkoholer. Resten av maskinen er det bare å helle på. Unødvendig å si, men laptopen skal selvfølgelig ikke være tilkoblet strøm når du foretar 'operasjonen'. og ett tillegg til forrige post: White Spirit kan/bør/skal ikke brukes. Sats helst på rødsprit eller isopropanol ('blåsprit').
RedRocK Skrevet 25. april 2007 Forfatter Skrevet 25. april 2007 Ok =) Den skal ikke skylles av med vann etter rødspriten?
ventle Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Hva sa jeg i forrige innlegg? IKKE bruk vann til å rense laptopen. 8435388[/snapback] vann får loddepunkter til å korrodere og skaper kortslutning. Bruk for all del ikke vann. La bare rødspriten tørke av seg selv før du setter sammen maskinen og starter opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå