Gå til innhold

FOX+ P9657AA-8EKRS2H (hovedkort)


Anbefalte innlegg

Foxconn P9657AA

LINK

tnList_1741290324_1_1.jpg

 

+ fordeler

Noe av det første jeg la merke til var at 4/8 pins kontakten satt midt på hovedkortet. For meg og andre er det en stor fordel. Da tenker på oss med PSU i bunnen av kabinettet hvor kablene ikke rekker helt opp.

 

Instalasjon av kortet gikk smertefritt... ingen problemer med å få det på plass i mitt Antec P180 kabinett.

 

Bruksanvisningen med oversikt over de forskjellige tilkoblingene var god og for meg var det lettere å koble alt sammen i forhold til mitt gammle hovedkort(Asus A8N-SLI SE).

 

Chipsett kjølerne er vifteløse, noe som gjorde at pc'en ble dempet enda et hakk fra mitt forgje hovedkort(Asus A8N-SLI SE)

 

Det er mange tilkoblingsmuligheter og kortet koster ikke mer enn 1 tusenlapp.

-ulemper

En liten ulempe jeg merket var at hvis man har et skjermkort med stor kjøler, bil denne kjøleren dekke over den ene PCI porten under. Og hvis man i tillegg har et litt lang skjermkort så vil det gå over batteriet som er plassert rett bak PCI -e x16 sloten.

 

En annen ting (som egentlig er ganske pirkete :innocent: ) er at koblingen til pwrled i front panel connector var på 2 pin og ikke 3 som mitt stikk.

 

Brukermanual ga også en dårlig forklaring på forskjellige funksjoner i BIOS. Det er enkelte funksjoner som jeg ikke helt har fått styr på enda, som:

Fox intelligent stepping

 

 

Klokking

jeg må bare starte med å si at jeg er ganske så nybegynner innen klokking...

 

Jeg klarte å sette opp FSB fra 266 til 320, med litt endringer i Volten slik at pc'en ville komme inn i Windows. Men når jeg stresstestet CPU(E6600) så gikk windows inn i BSOD, noe som tyder på at det ikke var veldig stabilt. Noe som var ganske skuffende iom at CPU'en vist skal kunne klare opp til 3.0 GHz uten problemer.

 

Med dette oppsettet kom jeg forbi BIOS uten at noe frøs eller stoppet opp:

 

FSB: 325mhz

CPU volt: 0.875v

Dram v: 0.250v

MCH: 0.200v

CPU Termination Voltage: 0.120v

 

Det kan da godt hende at det er en menneskelig feil :)

 

Drivere

Jeg kjører Windows Vista Ultimate og alle drivere ble installert uten bruk av cd. Noe jeg ser som en fordel :)

 

Når det kommer til FOX ONE og FOX Live update var det litt krøll.

Jeg prøvde først å installere Fox one, men det ville ikke starte.

Så prøvde jeg å installere Live Update som heller ikke ville starte før jeg satte Kompabilitet til XP:

Høyreklikk på start filen-> egenskaper-> Kompabilitet-> huk for "kjør som XP"

 

Når det først startet klarte jeg å oppdatere Fox one(som først måtte fjernes igjen), for så at det ville starte:)

 

For de som ikke vet hva Fox One er, så er det et av verktøyene som følger med hovedkortet og det er det man bruker til å overvåke temperatur, Viftehastighet og for å se system specs.

 

Egenvurdering

For meg er dette et ganske godt hovedkort. Det egner seg til det meste og gode tilkoblingsmuligheter. For vanlige brukere vil dette kortet holde i massevis, men hvis man skal klokke tror jeg ikek dette kortet er noe for deg(men er ikke helt sikker på dette punktet). I forhold til pris syns jeg dette er et meget godt kort :thumbup: .

 

Min PC:

Foxconn P9657AA

Intel C2D E6600

Ocz PC6400 2gb Ram

Club3d 7800gt

Mist 500w PSU

Antec p180(kabinett)

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...