Gå til innhold

Problemer med "harddisk"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et stort problem som har tatt lang tid..

Har nettopp formatert C: hard disken, eneste interne som er..

Formateringen går helt fint, men så kommer jeg til det punktet hvor jeg skal re-installere Windows XP Home Edition.

Så kommer: Windows Setup-> Begynner å laste filer, så står det "Windows is starting" Etterfulgt av blå-skjerm med denne meldingen "Setup did not find any hard disk drives installed on your computer. Make sure any hard disk drives are powered on and properly connected to your computer, and that any disk-related hardware configuration is correct. This may involve running a manufactorer supplied diagnostic or setup program.

Setup cannot continue. To quit setup press F3"

Ettersom jeg ikke klarte å installere Windows XP etter mange forsøk prøvde jeg med Vista og det gikk helt fint uten noen slike feilmeldinger, men jeg kan ikke bruke Vista, så..

Formaterte enda en gang for å se om Windows XP fungerte, men samme feilmeldingen oppstod igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du har en RAID-controller som trenger driver i XP ?

Du får Vista til å fungere fordi Vista har aktuell driver inkludert på DVD'n :hmm:

I så fall, trenger du en floppy med driveren på, og trykker F6 (tror jeg) helt i begynnelsen av XP-innstallasjonen.

Mvh

Kjetil

Skrevet

S-ATA harddisk, tipper jeg? Da må du ha XP CD med SP2 (enten direkte fra Microsoft eller slipstreamed på en eksisterende XP CD) eller en diskett med S-ata drivere for din chipset.

Skrevet

hvis det er driver mangler, som jeg hadde i forhold til xp og raid0 opsett.. så må du trykke på f6 og laste inn fra diskettstasjon med en gang installasjonen starter..

du finner sikkert sata drivere på nettet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...