Gå til innhold

Løst* Bios = Svart skjerm, Asus P5N-E SLI


AMDBunny

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg fikk problemer da jeg oppdaterte biosen med Asus EZ Flash 2.

 

Jeg lastet ned siste revisjon, 0505, og la den inn på min MP3-spiller. Gikk inn i bios og inn i EZ Flash 2. Jeg gikk bort fra pc'en mens den lastet inn den nye biosen. Da jeg kom tilbake hadde windows startet opp. Jeg gikk da inn cpu-z og så at revisjon 0505 var oppført.

 

Da jeg restartet maskinen og prøvde å gå inn i biosen så ble skjermen svart. Dette skjer hver gang jeg prøver. Maskinen fungerer ellers normalt.

 

Hva ville du ha gjort?

Endret av AMDBunny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva ville du ha gjort?

Jeg ville koblet fra strømkabel og nettkabel og alle usb-dingser, flytta cmos jumper fra pin 1-2 -->2-3 -->1-2, startet opp og åpnet bios. Deretter satt optimized default, save & exit, spytta mot nord og mumla tvi-tvi ;)

Endret av Zink
Lenke til kommentar
Hva ville du ha gjort?

Jeg ville koblet fra strømkabel og nettkabel og alle usb-dingser, flytta cmos jumper fra pin 1-2 -->2-3 -->1-2, startet opp og åpnet bios. Deretter satt optimized default, save & exit, spytta mot nord og mumla tvi-tvi ;)

8411989[/snapback]

 

He he.. Kanskje det ja..

 

Det første jeg tenkte var at jeg måtte krype til korset og installere en diskettstasjon (trodde jeg skulle slippe å installere det i en ny pc i år 2007 ;) .

 

Deretter legge inn et bios-program og en annen (eldre?) revisjon av biosen. Og deretter sitte og håpe..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet fikset!

 

Installerte AsusUpdate som ligger på cd'en som følgte med hovedkortet. Kjørte samme bios på nytt i den og nå kommer jeg inn i biosen igjen :)

 

Nå har jeg overklokket bus-hastigheten fra 200 til 266 (minne er "unlinked"). Overklokker nok mer etterhvert :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...