Gå til innhold

Test av HTC S710


Anbefalte innlegg

HTC S710

 

59069290qq7.th.jpg 97246188sn4.th.jpg 80950844zt0.th.jpg

 

Her er den nye smartphone’n til HTC.

HTC er fra Taiwan og holder til stort sett i det øvrige prissjiktet.

Mobilene deres er fullspekket med det meste og Windows Mobile er så å si alltid tilstede i telefonene deres.

Denne har fått den nyeste varianten, nemlig Windows Mobile 6, og hvis jeg ikke tar helt feil er vel denne en av de første som slippes med det nye operativsystemet.

 

Spesifikasjoner

Prosessor: TI's OMAP™ 850, 201 MHz

Minne: ROM: 128 MB - RAM: 64 MB SDRAM

Skjerm: 2,4” lcd (240x320)

Dimensjoner: 101.5 mm(L) x 50 mm(B) x 18.6 mm(D)

Mobilnett: Quad-band

Kommunikasjon: Bluetooth 2.0, Wlan (802.11 b/g), Edge

Kamera: 2 megapiksel

 

Design og byggekvalitet

Designmessig så synes jeg denne er rålekker. Veldig mange terminaler fra HTC har vært preget av plastikk og ”rimelige løsninger”, men selv om denne også er lagd av plastikk så virker den mer eksklusiv enn for eksempel TyTn.

Det er litt vanskelig å bruke ”5-veis navigasjonsknappene” da det er lett å komme nær den ved siden av, ellers er knappene plassert fint i forhold til mine fingre.

 

Skal man bruke qwerty-tastaturet krever det litt anstrengelse og presisjon, men den er enklere enn Sony Ericsson P990i sitt tastatur. Jeg er vel noe bortskjemt med TyTn vil jeg tro.

Det er en blank ramme rundt fronten som ser stilig ut, men dessverre setter fingeravtrykk fort merker her.

11200439xp1.th.jpg

 

 

Innhold i esken

Igjen så imponerer HTC meg. Her har du med det meste du trenger.

I tillegg til batteri og lader så har de lagt med headset, datakabel og en cd med programvare og operativsystem på.

 

Teknologi

Den er ikke noe monster når det gjelder ytelse, men mer enn god nok til det jeg bruker den til.

Skal man installere Skype, TomTom og andre programmer så er det vel uansett bedre med en pda med større skjerm. I menyene henger den ganske godt med og den skifter ganske fort over til landskapvisning hvis jeg skyver frem tastaturet.

 

Denne er utstyrt med Edge istedenfor 3G. Dataoverføring går greit på denne, men har man mulighet for trådløst (wlan) så er man inne i en helt annen verden.

Taletidsmessig ser det ut som om den ligger godt an, og noe kan man vel takke produsenten som droppet 3G.

28234331ob8.th.jpg

 

Nyttige funksjoner

Den har jo Windows Mobile 6, så det sier vel sitt.

Den er enkel å synkronisere med en pc.

Kalenderfunksjonen og mulighet for oppsett av e-post er noe av det beste jeg har vært borti, så ingenting og utsette her.

Siden den har WM så finnes det ganske mange muligheter for å installere 3 partsprogramvare.

Kameraet som er blitt oppgradert fra tidligere smartphones er ikke noe å skryte av, ligner veldig mye på kameraet til TyTn og Nokia 8800 Sirocco – det er ok til en mms, men ikke for å ta feriebildene med.

56793543aa8.th.jpg 94327933ig0.th.jpg 69372095hf7.th.jpg

 

Konklusjon

S710 virker som den perfekte telefonen for meg.

Jeg havner ofte mitt mellom de avanserte og vanlige brukere, da jeg synes det er greit å ha wlan og slikt, men bruker den ikke som en filofax.

I tillegg er den ikke spesielt stor, så den glir fint nedi lomma. Tykkelsen var noe av det jeg var redd for, men denne er ikke tykkere enn Sony Ericsson K800i.

 

5er_4433.jpg

Endret av datating
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

datating :love:

 

Kjempebra jobba! :thumbup:

 

Spørs om det ikke blir ny telefon til bursdagen om en måned.. :innocent:

 

 

Hvordan er det å innstillere tredjepartsprogrammer? Evnt hvilke programmer er det som er mest relevante? Er det noen form for eksternt skrivebord innebygd, slik at man kan logge seg på pc'en?

Lenke til kommentar
Som sagt er tredjepartsprogramvare ikke noe problem.

Det ligger ikke noe eksternt skrivebord inne på den, men VNC har vel blant annet en klient som skal fungere med Windows Mobile.

8409687[/snapback]

Hvordan er det med Office programmer? Kan man bare lese dokumenter, eller kan man opprette også?

Lenke til kommentar
Bra test!

Ser knallbra ut, men oppfølgeren ser ut til å ha akkurat det den mangler (S730). Ser ikke like bra ut, men... USIKKER NÅ!

Hvor lenge holder batteriet ved "normalt bruk"?

8412637[/snapback]

Batteriet var på 100% den 16/4 ca. kl. 13:00.

Etter ca. 52 timer er den nede på 47% og jeg har snakket ca. 1 time i telefonen + knotet mye med andre funksjoner.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Du sier man kan se på og redigere, men ikke opprette office-dokumenter.

Kan man rename filene, eller blir dette som opprettelse av nytt dok?

8419321[/snapback]

Du kan velge "Lagre som" og velge nytt navn og plass du vil plassere dokumentet.

 

Går det ann å f.eks. se på youtube filmer på den mobilen?

8452775[/snapback]

Fikk meldingen: "Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Macromedia's Flash Player. Get the latest Flast player."

 

Skal prøve og komme med tilbakemelding...

 

Man kan vel bruke hvilket som helst bakgrunnsbilde man vil?? for eks. tatt av kameraet ??

8469117[/snapback]

Ja, du står fritt til å velge mellom ganske mange forskjellige temaer og bakgrunnsbilder.

Lenke til kommentar
Da jeg bestilte dene, gjorde jeg kunststykket å ikke sjekke hvilket språk OS var på. Viste seg og være svensk det da. Mulig og bytte om til norsk/ engelsk på telefonen, eller finnes det nedlastbare OS? Gleder meg uansett til dene dumper ned i postkassa! :D

8476701[/snapback]

Var det fra CDON du bestilte. Tenker på å bestiller derfra i dag jeg og, sammen med et minnekort på 2 GB. Totalpris 3857,- :)

 

Angående det med operativsystemet så sendte jeg mail til CDON, og svaret jeg fikk kan du lese nedenfor! ;)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei!

 

Jeg har et spørsmål angående smart/mobil-telefonen HTC S710 (http://www.cdon.com/main.phtml?nav=4182&navroot=904&page=product&prod=726471&partner=gamer&tduid=fed5ba850087a9c4f47f6b294670834e) .

 

Helt nederst på siden under "Andre funksjoner" står det at den har svenskt operativsystem. Jeg lurer på om dette er tilfelle, eller om det er en skriveleif. Andre som har denne telefonen sier at den nordiske utgaven kommer med følgene språk:

- Engelsk (US og UK)

- Norsk

- Svensk

- Dansk

- Finsk

Den har også både norske og svenske tegn på tastaturet.

 

Derfor lurer jeg på om det er feil at det kun er svenskt oparativsystem på den? Jeg ser også at det står at den er ventet på lager i dag, 25. april, så jeg lurer også på om dere har fått den?

 

Håper på raskt svar så jeg kan få lagt inn en bestilling fortest mulig!

 

Mvh

Jonas

 

SVAR

Hei,

 

Vi har varen på lager. Men det finnes kun Svensk operativsystem på den. Men det går an å downloade andre operativsystem.

 

Mvh

Samuel

CDON.COM

 

 

SVAR FRA MEG IGEJN

Hei igjen!

 

Hvilken versjon av telefonen har dere? På den nordiske versjonen er det jo alle de nordiske språkene samt engelsk, og de nordiske tegnene på tastsettet. Er det ikke den nordiske utgaven dere har, siden det bare er svenskt operativsystem? Virket litt merkelig dette her.

 

Hvordan får man i så fall norsk på den? Hvor og hvordan laster man ned dette?

 

Mvh

Jonas

 

NYTT SVAR

Hei,

 

Det er den Nordiske utgaven. Du kan bruke Norske tegn på telefonen. Det er alle menyene som er på Svensk. Ønsker du å endre operativsystem så kan du gjøre det på HTC sin hjemmeside.

 

Mvh

Samuel

CDON.COM

 

Svaret jeg fikk syntes jeg var meget merkelig, ettersom dere her inne sier at det bare er å velge mellom de nordiske språkene, samt engelsk. Noen som har en forklaring? Tar Samuel feil?

Lenke til kommentar
Er det den nordiske versjonen har du de språkene jeg remset opp inne på telefonen. :)

8481290[/snapback]

Derfor er jeg temmelig sikker på at han fyren hos CDON tar feil.. Men han selv er vel ganske sikker på at han har rett. :p

 

Bestiller i morgen jeg, og satser på at han ikke har peiling. :)

Lenke til kommentar

Heisann igjen ;)

 

Fikk denne telefonen idag, endelig, og er sålangt rimelig fornøyd. men det er noe jeg lurer på..

 

1. Hvor setter jeg språket på telefonen til norsk?

2. Hvordan skrur jeg av den funkjonen som finner ord automatisk når jeg skriver meldinger?

3. Fi nnes det skype til denne telefonen?

 

Og sist, kan ikke installere ActiveSync fra CDa, og kan ikke laste ned, hva skal jeg gjøre da?

 

Håper noen kan hjelpe, MVH Stian Kolrud

Lenke til kommentar
Heisann igjen ;)

 

Fikk denne telefonen idag, endelig, og er sålangt rimelig fornøyd. men det er noe jeg lurer på..

 

1. Hvor setter jeg språket på telefonen til norsk?

2. Hvordan skrur jeg av den funkjonen som finner ord automatisk når jeg skriver meldinger?

3. Fi nnes det skype til denne telefonen?

 

Og sist, kan ikke installere ActiveSync fra CDa, og kan ikke laste ned, hva skal jeg gjøre da?

 

Håper noen kan hjelpe, MVH Stian Kolrud

8495092[/snapback]

Hvor kjøpte du telefonen din?

 

Jeg tok sjansen og bestilte fra CDON fredag morgen, klokken 07.30. Nå håper jeg inderlig at jeg får telefonen innen neste helg. Selfølgelig måtte de jo ha tekniske oppdateringer av systemet denne helgen, så noe lengre leveringstid kunne forekomme.. :( Noen som har peiling på når jeg eventuelt får den?

 

Men, jeg gleder meg om en unge! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...