Gå til innhold

Nikon D1, bare skrap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom over ett D1 her en dag, og lurer på om det er noe jeg bør bruke tid på å å sette meg inn i (Sony A100 sitter i fingrene nå) eller om det rett og slett er helt elendi?

Har allerede merket at det ikke har spesielt gode støyegenskaper, selv sammenlignet med Sonyen min, og det har 4,5fps burst som heller ikke er breathtaking.

Hvordan er dynamikken? Noen som har erfaringer med dette huset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om vi snakker en D1, og ikke en D1H, X eller Hs, så snakker vi skikkelig arkaisk - bla. er native fargerom NTSC! :)

De senere D1-variantene har en del interessante egenskaper, som gjør at man fortsatt kan se pressefotografer som sleper rundt på dem. Ca. 3Mpix (eller 5.4 skikkelig rare i D1X' tilfele) er nok for mange formål, og autofokusen er i en klasse for seg.

Thom Hogans anmeldelse: http://www.bythom.com/d1.htm

Skrevet

Hehe, dette er THE oldboy ja, D1, har lekt litt med den disse dagene og det er selvsagt morsomt å fingre med noe nytt elektrisk noe.

Digger størrelsen og forsåvidt vekta, bildekvaliteten er ikke noe å hoppe i taket for og det er meget tungvindt i bruk synes jeg, spesielt mtp å se på bilder du har tatt, men det er jo forståelig om man tar alderen med i betraktningen.

Har bare leket med min A100 og noe med 350D før, så jeg er i alle fall en erfaring rikere. Har en god blitz til den og, så det er mulig den blir brukt i blandt uansett, men jeg synes D70s'en jeg fant i samme vending var langt mer grei i bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...