Gå til innhold

Trenger engelsk rettskrivingsprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg lurer litt på om det fines et program som kan rette engelsk gramatikken til din? At man skriver en setning så retter prgrammet opp gramatikk feil eventuelt skrive feil. Fins det et slikt program?

Takk :D

Ønsk meg lykke til med engelsk tentamen imorra! :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bruk Word som madompa nevner. Men for min del så syns jeg retteprogram er ganske enkelt dårlig (eller kanskje litt bra). For det første så er det ikke sikkert den retter absolutt alt som er feil, og om du er dårlig i norsk, og ikke klarer å skrive med skikkelig grammatikk, så hjelper retteprogram lite. Siden da forstår den ikke helt hvordan du tenker. Selv bruker jeg retteprogram i Word siden den kommer automatisk. Men den sier selv at noen setninger er feil, selv om de egentlig ikke er feil. Bruker den egentlig kun som regel for slurvefeil, eller noen "avanserte" nynorsk ord. Det beste er å lære deg norsk bra nok. Ingen kunstig språkprogram er bedre enn selve hjernen din (altså mennesket) :)

Men det er da hva jeg har erfart... Det herlige med PC på tentamen er jo å slippe å innføre. Da har du ekstra tid med å lese gjennom teskten og rette eventuelle slurvefeil. Retteprogram, som sagt, avhenger av hvor godt det vil hjelpe om du er god i norsk grammatikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...