Gå til innhold

Anbefalte innlegg

http://apollo.divshare.com/apollo2/launch.php?f=403446&s=a5d

 

Holder på å lage et lite spill med Python og har allerede støtt borti problemer.

 

Har laget en mikroskopisk spillmotor som hjelper meg med å laste inn figurer på skjermen og gir meg mulighetet til å flytte på disse.

 

Problemet er bare at når mannen flytter på seg henger på måte en gammel sprite etter han og resultatet blir en skikkelig lang rekke med "døde kloner".

 

Sjekk selv, og du skjønner det raskt.

 

Programmet er skrevet på en PC med Ubuntu Linux.

 

EDIT: Kan laste opp zip-fil senere hvis noen av dere ikke har mulighet til å åpne gzip-filer

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du gjør slik så funker det:

background = pygame.Surface(screen.get_size())
while True: 
   input(pygame.event.get()) 
   screen.blit(background, (0, 0))

Det er en stund siden jeg holdt på med pygame, så kanskje det er andre måter å gjøre det på også, men det funker å gjøre det slik hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...