Gå til innhold

Enhancement/elemental Shaman PvP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du burde vel gå 29/32 for at du får dual wield og :p

8387097[/snapback]

Bruker two-hand til pvp ^^, mer burst damage! :D...

Skrevet (endret)

I PvP er ikke hit alpha og omega, men må si det høres litt rart ut å si "nei takk" til 6% hit, spesielt da det virker som om du DWer i PvE. Enhancement er ikke noe tess i PvP, da du må inn i range for å gjøre damage, og lett kan bli kita. Med 2h får du ikke akkurat mange swings inn, og husk at det er 80% sjanse for å ikke få WF proc hvert hit.

Endret av Quicko
Skrevet

Skal du være elemental shaman, ikke bruk points i enhancement..

Kjør xx/5/21 slik at du får Nature's Swiftness.

5 Points i Enhancement for 5% mer mana..det er hvetfall hva jeg ville gjort som elemental, men jeg mener full enhancement er mye bedre, hvertfall etter hva jeg har erfart...Bare synd Windfury kommer til å bli nerfet enda en gang

Skrevet (endret)
I PvP er ikke hit alpha og omega, men må si det høres litt rart ut å si "nei takk" til 6% hit, spesielt da det virker som om du DWer i PvE.  Enhancement er ikke noe tess i PvP, da du må inn i range for å gjøre damage, og lett kan bli kita. Med 2h får du ikke akkurat mange swings inn, og husk at det er 80% sjanse for å ikke få WF proc hvert hit.

8387334[/snapback]

Ehh...Enhancement er IKKE tess i PvP? No offense, men da vet du ikke hvordan du skal bruke en Enhancement Shaman...Ikke det at jeg sier jeg vet hvordan jeg skal bruke en Elemental Shaman noe særlig heller, for jeg har alltid spilt Enhancement, men min lvl 60 Shaman (Dual Wield High Warlord's Cleaver), slo en lvl 70 Resto Shaman i duell...hadde aldri klart det som Elemental i og med at flere spells enn hits blir resisted/dodget

Men at Dual Wield eier 2H i PvP etter TBC, er det liten tvil om..før TBC da Rokcbiter gav +700 AP derimot, eide 2H...

Endret av AMD 4ever!
Skrevet

Du kan jo ikke basere synet ditt på en spec ut fra en duel? :p

Shaman har jo ganske stort pluss mot resto shaman siden du kan purge earth shield og shocke hvert 6. sek.

Enig med Quicko om at enhance ikke er så bra. Uten skjold osv. blir du lett offer for stunlock og nuke og dør fortere en du rekker si kake. Og healsa dine suger så selv om du får inn en heal på 1100 på 1,5 sec med litt interuptions selv med talent så er de 1000 hpen som oftest spist opp før healen lander.

Skrevet
I PvP er ikke hit alpha og omega, men må si det høres litt rart ut å si "nei takk" til 6% hit, spesielt da det virker som om du DWer i PvE.  Enhancement er ikke noe tess i PvP, da du må inn i range for å gjøre damage, og lett kan bli kita. Med 2h får du ikke akkurat mange swings inn, og husk at det er 80% sjanse for å ikke få WF proc hvert hit.

8387334[/snapback]

Flurry, gir deg 30% raskere swing speed, og jo tregere våpen du har jo mere hjelper flurry deg...

One hand med 2.40 i speed med flurry proc = 1.68

Two hand med 3.50 i speed med flurry proc = 2.45

Med Bloodlust og flurry:

2.40 one hand speed = 0.98 i speed

3.50 two hand speed = 1.59 i speed

I tillegg så har jeg singing crystal axe som har chance on hit: Increase haste rating med 400 for 10sec...

Utifra hva jeg har hørt er dette 25%.

Da blir speeden på axen: 1.19..

Au?

Skrevet (endret)

Be mattelæreren din gi deg pengene tilbake :hmm: .

Du har regna med at flurry senker tiden mellom attacks med 30%, men det den faktisk gjør er at den øker antall attacks over en viss tidsperiode med 30%.

Dette har ingenting med poenget å gjøre, det jeg skal fram til er det samme. Riktige tall blir henholdsvis ca. 1,85 og ca. 2,7 for flurry med 2,4 og 3,5.

Det "ser" bare raskere ut med større fall i tall, men skadeøkningen blir den samme. La oss si du gjør 240 og 350 weapondamage (100 dps). Med flurry blir begge da ca. 130 dps (240/1,85 og 350/2,7).

Forskjellen er at med treg swingspeed så HÅPER du på WF procs og crit som aktiverer flurry, med rask swingspeed har du det hele tida. Neste patch nerfer shaman, da de ikke kan dualwielde med WF5/WF4 uten å få cooldowns på windfury, men fram til da er dualwield betraktelig bedre.

Bruk et fast tall på DPS, regn ut weapondamage, og selv med dine egne tall viser det samme DPS mellom de to både før og etter flurry.

Endret av Quicko
Skrevet
Be mattelæreren din gi deg pengene tilbake  :hmm: .

8389862[/snapback]

1.68

Så du mener dette regnestykket er feil?...

30% raskere swing speed på en øks med 2.40 i speed...

2.40/100 = 0.024

0.024*30 = 0.72

2.40-0.72 = 1.68...

Hva er feil i det stykket?

Skrevet (endret)

Det var ikke poenget mitt, poenget var at om du ser på weapon speed og DPS, så gir flurry like mye bang for the buck med kjapt våpen som tregt våpen.

Men ok, jeg får forklare deg hasteutregning også. La oss si at du har 100% haste (increased attackspeed) og bruker utregningen din.

2,4*1.0 = 2,4

2,4 - 2,4 = 0

0 sekunder mellom hvert attack? :O Det ville betydd at du angriper uendelig ganger per sekund. Ved å ta et sånt tall skjønner du at det egentlige svaret ville vært å angripe dobbelt så ofte.

Se her: 2,4 speed. Du angriper i 1 sekund, og ser hvor mange attacks du får.

1/2,4 = 0,417 attacks/1 sekund.

30% haste. Du angriper 30% mer i dette intervallet. 0,417*1,3 = 0,542.

Vi omgjør dette tilbake til per sekund: 1/0,542= 1,85.

Ny attackspeed er 1,85, og ikke 1,68.

Endret av Quicko

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...