Gå til innhold

AC "aquastream" vannpumpe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en på forumet som kjører VELDIG mye på én Aquastream pumpe. Det er egentlig en Eheim pumpe, som har høy kvalitet. Men du kan kanskje finne blokker som ikke krrever høy flow, for det får du nok ikke. Har selv den pumpa og jeg har bare positive erfaringer.

Lenke til kommentar

Pumpen driver mine 9 vannblokker samt en 360 rad, med en flow på 40L/timen med en pumpefreksvens på 49Hz. Dette har da en teoretisk flow på 300L/timen og en løftehøyde på 1,2m. Men dersom du skrur opp frekvensen til 74Hz- øker dete teoretisk til 500L/timen og en løftehøyde på 2,1m. Hos med gir dette en flow på 68-69L/time.

 

Det er riktig som det er sagt at dette er en kvalitetspumpe med vekt på lav støy og driftssikkerhet for "low-flow" systemer.

 

Jeg ville derfor holdt meg til low-flow kjøleblokker med denne pumpen (AC og andre). Selv har jeg en blanding av low-flow (AC) og high-flow blokker (Swiftech), og temperaturen ligger med mitt bruk på 34-40 på CPU og 30-33 på hovekortet. Der du har mest og hente er ved å velge riktig radiator. Min radiator er nok mitt svakeste ledd.

 

Les hva som står på AC sine hjemmesider om denne pumpen og flow:

http://www.aquacomputer.de/e_content/e_pumpen.htm

 

 

Jeg er kjempeformøy med pumpen! (men jeg er mest opptatt av støy)

 

Min kjølekrets:

CPU: Swifteck Apogee

VGA: Swifteck MCW60

NB: AC24115 "Twinplex"

SB: Swifteck MCW30

RAM: 2X AC RAMPlex

MOSFET: AC26005

HDD: 2x AC AquaDrive Dual

Pumpe: AC AquaStream

Styring: AC Aquaero

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...