Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig det, men som sagt detta er noe jeg har lite greie på. Men noe jeg vil lære.

Jeg vet hvordan jeg vil ha det, men ikke hvordan jeg skal lage det.

Skal kunne styre/programmere flere motorer/servoer. Skal også få signaler inn som også kan styre motorer/servoer.

Hvilke programmer er det da snakk om?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er på utkikk etter et program som kan brukes til enkel styring av step-motorer og/eller servoer. Skal brukes til maskin/robot prosjekt.

 

Er helt blank på programmering, med unntak av enkel programmering av freser og dreibenker.

 

Hvis jeg har posta i feil forum blir jeg glad hvis noen kan flytte meg dit ;)

8380943[/snapback]

 

Ta en titt på

 

Er det noe i den duren du er ute etter så si ifra og jeg kan forklare deg hvordan jeg har gjort det. Spørsmålet er om du skal styre dette fra en egenprogrammert windowsapplikasjon. Dette styrer jeg nemlig via seriell kommunkasjon med en mikrokontroller programmert i C.

 

 

-Alexander

Lenke til kommentar

Er noe slikt jeg er ute etter ja.

 

Hvorvidt jeg skal styre via program på PC eller en form for kontroller er ikke bestemt ennå.

Jeg er avhengig av at styringa skal kunne motta signaler også. F.eks. at en motor stopper ved et punkt, forskjellig fra gang til gang. F.eks en motorstyrt klype som stopper når den griper rundt ting med forskjellig diameter.

Dette tenker jeg styrt med en bryter som sender singal ved kontakt.

 

Mulig dette virker en del rotete....

 

Men tar imot all hjelp!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...