Gå til innhold

potet kanon? neon som veit hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...
hvordan lage en potet kanon?6

jeg og noen kompiser satt å så en film, og fant ut at dette må vi prøve..

men hvordan lage en? noen som har erfaringer eller "oppskrift" på hvordan en lager en potetkanon?

 

 

jeg vil si at den beste måten å slynge poteter er å lage en katapult (noe jeg og vennen min gjorde og holdt på å treffe moren hans med en halv kilos stein 60 meter unna) men en kanon funker også.

ta et rør ( best med tjukk pvc )med passe diameter (ca 6cm) og ca 1- 1,5m langt. kjøp et endestykke til røret, sjekk at det passer! borr et hull midt på endestykket slik at det har plass til at det innstalleres en kompressorventil. kjøp en slik ventil (selges billig på Class ohlsson) og fest det i hullet tett helst med pakninger og tettemasse. fest endestykket til røret med masse deilig lim (ved mindre det kan skrues på) kjøp en kompressorslange ( som skal kuttes i). del slangen i to, den ene enden festes til ventilen i røret og den andre enden festes til kompressoren, husk indelig å bruke slangeklemmer!!!! mellom de do slangebitene festes en ventil (av den sorten som åpner seg fort og slipper gjennom mye luft) nå er kanonen så og si ferdig.

 

Hvordan vidunderet avfyres: støtt røret opp mot noe og vær sikker på at det står stødt. putt inn en tennisball, et epple, potet eller liknende. la kompressoren bygge opp trykk (ca 4-6 bar er mer enn nokk) og åpne ventilen.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...