Gå til innhold

TES: [Løst] Oblivion caracter uten klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Startet å spille oblivion, men etter noen timer`s spill merket jeg at jeg fortsatt var lvl 1.. gikk inn på character å der sto det at jeg ikke har valgt noen klasse (class) forstår ikke hvordan dette har skjedd, men er det noen måte å fikse så jeg får en klasse uten å starte på nytt?

Endret av Derbi Nude
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Inne i spillet trykker du på § tasten og skriver "showclassmenu" så skal du få opp en meny og resten går for seg selv :)

(Ikke skriv "" tegnene)

Edit: Plager meg litt at man ikke kan sette navn på saves så amn finner lettere fra i dem, men så har jeg en løsning om noen andre også irriterer seg :fun:

"savegame [filnavn]"

eks. savegame [mainquest_lvl5_half]

Endret av The Ghost
Skrevet (endret)

Bruker du mods, som Oscuro's Oblivion Overhaul? Hvis du gjør det, anbefaler jeg deg å ta en titt på denne siden. Jeg anbefaler deg uansett å lage din egen, du kan få mye gøyere og bedre karakterer på den måten. Et eksempel hvis du vil ha en kampfyr som er lett å spille med:

RACE             Nord
SEX              Male
BIRTHSIGN        The Atronach
SPECIALIZATION   Combat
ATTRIBUTES       Endurance
                 Strength

MAJOR SKILLS    TYPE        SKILL

1.     MELEE       Blade
         2.     RANGED      Marksman
         3.     DEFENSIVE   Heavy Armor
         4.     DEFENSIVE   Block
         5.     HEALING     Alchemy
         6.     OTHER       Armorer
         7.     OTHER  

Kort om skills: Alle bør ha noen grunnleggende skills, som én nærkamp-skill (her Blade), ett avstandsangrep (her Marksman), en type armor (her Heavy Armor, kan også bruke magi (Alteration) hvis du ikke vil bruke fysisk armor), samt en type helbredelses-skill. Sistnevnte er kanskje ikke så viktig hvis du ikke bruker Oscuro's Oblivion Overhaul. Du kan også droppe Armorer hvis du vil, men planlegger du å bruke magiske våpen, så anbefaler jeg deg å ta den. I så fall kan du også bytte ut rasen til Orc, og gjerne bytte ut Strength med Speed (for å kompensere for den lave Speeden til Orc). Da starter du med Armorer i 40, og i level 50 kan du reparere magiske våpen selv.

Endurance er greit å velge uansett, ettersom dette vil gi deg mer health, og det er jo alltid kjekt. The Atronach er valgt som stjernetegn for å gi deg en fantastisk 50 % sjanse for at hvilken som helst magi mot deg ikke virker (blir absorbert), noe som kan være en stor fordel. Men bytt gjerne ut med f. eks. The Warrior dersom du tror du skal klare å holde deg unna magiske projektiler.

Dette ble avansert, men det viktigste er én nærkampskill, én offensiv langt-unna-skill og en type armor. Block er praktisk å ha nesten uansett, ettersom denne kan (med rett timing) redusere et dødelig angrep til nesten ingenting.

Her er ett tips til, om du vil gå stealth-veien (gøy denne også):

RACE             Wood Elf
SEX              whatever
BIRTHSIGN        Thief
SPECIALIZATION   Stealth
ATTRIBUTES       Endurance
                 Agility

MAJOR SKILLS    TYPE        SKILL

1.     MELEE       Blade
         2.     RANGED      Marksman
         3.     DEFENSIVE   Light Armor
         4.     DEFENSIVE   Block
         5.     HEALING     Alchemy
         6.     OTHER       Sneak
         7.     OTHER       Security

Her vil pil og bue (Marksman) være hovedvåpenet, men det er praktisk å ha et lite sverd eller en dolk i bakhånd dersom du skulle gå tom for piler, eller dersom fiendene skulle bli for nærgående. Igjen, Endurance for mer liv. Agility sørger for at du ikke mister balansen så mye i kamp, men bytt gjerne ut med Speed for å kunne holde avstanden til fiendene dine lettere (slik at du kan bruke pil og bue). Egentlig anbefaler jeg dette over Agility, når jeg tenker meg om.

Du kan bytte ut Alchemy hvis du vil, og Block hvis du absolutt må. Men jeg anbefaler å la sistnevnte stå.

Edit: Gikk visst ikke helt bra med copy-paste, diskusjon.no liker ikke tab-tegn. Fikset nå. :)

Endret av MiSP

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...