Gå til innhold

Omtale av Sam & Max: Reality 2.0 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvilken referanse er det snakk om med det hvite igjennspikrede huset? :O

8376176[/snapback]

 

Spoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Zork

 

(dog jeg tror det var mer ment som en generell referanse til gamle tekstbaserte eventyrspill heller enn en referanse til noen bestemt spill)

Skrevet
Spoiler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Zork

 

(dog jeg tror det var mer ment som en generell referanse til gamle tekstbaserte eventyrspill heller enn en referanse til noen bestemt spill)

8378219[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Ja, selvfølgelig. Jeg brukte akkurat den scenen, fordi den har blitt det fremste symbolet på interaktiv fiksjon fra åttitallet. Poenget er at hvis man er typen som tar den referansen, vil man elske slutten på Sam & Max: Reality 2.0.

Bare gå videre folkens, ikke noe å se her. :)

Skrevet

Virker jo som at det kommer et nytt Sam & Max hver tredje uke jo. Kan ikke ha brukt mye tid på utviklingen av det. Tror nesten at jeg skal gi spillet en test selv.

Skrevet

Dei siste to episodane har komt ei veke før den oprinnelige lanseringsdatoen her i Norge. Litt ironisk at desse episodane har vore mykje bedre enn noken av dei tideligare episodane. ;)

Skrevet
Virker jo som at det kommer et nytt Sam & Max hver tredje uke jo. Kan ikke ha brukt mye tid på utviklingen av det. Tror nesten at jeg skal gi spillet en test selv.

8379527[/snapback]

Du har fått med deg at det er episodebaserte spel, ikkje sant? I staden for eitt, stort spel, gir dei ut 6 kortare episodar, sånn ca. ein per månad. :)

 

Kay

Skrevet

Der er ein god del gjenbruk frå episode til episode:

* Spelmotoren.

* Ein del karaktermodellar: Sam, Max, Jimmy Two-teeth, Bosco og Sybil.

* Ein del "rom": Kontoret, gata utanfor, butikken til Bosco og kontoret til Sybil.

 

Det som blir nytt i kvar episode er historia, dialogen, samt nokre nye karakterar og rom. Dette blir ein god del mindre arbeid enn å lage eit nytt spel frå grunnen av.

 

Kay

Skrevet

Det er heller ikke slik at Telltale begynner arbeidet på en episode når de er ferdige med den forrige.

 

Jeg vet ikke nøyaktig hvordan utviklingen fungerer, men da de kunngjorde den fjerde episoden fortalte de at det var den første episoden hvor de virkelig hadde hatt mulighet til å gjøre endringer basert på tilbakemeldingene de fikk for den første episoden.

 

Det betyr at episode to og tre begge var for langt inne i utviklingen til at de kunne gjøre noen større endringer da episode én ble gitt ut.

Skrevet

Ok, så det er ikke time-to-time utvikling da. De må ha et stort utviklings team uansett.

 

KayAU: Klart det er det, bare mente at 3 uker på ide, utvikling osv, er lite. Litt parallelisering gjør det jo raskere.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...