Gå til innhold

Hvordan får jeg tilbake Windows?(fikk ikke med cd)


Anbefalte innlegg

Hei!

For ett snaut år siden kjøpte jeg en Acer Aspire awlmi5601 på mpx.no.

Når den kom, fant jeg ut av att det var lagd en egen partisjon til drivere etc, og derfor fulgte det ikke med noen plater. Hvis jeg måtte fikse på windowsen, måtte det bli en Recovery.

Men da er jo tilfellet at jeg ikke får brukt hele harddisken (80gb) som pga målingen til windows datt helt ned til 70gb.

Jeg har nylig prøvd PcLinuxOS, noe jeg ikke syntes var noe særlig, og vil ha Windows inn igjen. Hvordan skal jeg få tak i en Xp Home plate som kan være til min nytte når jeg skulle trenge det?

Kan jo kjøre pirat, men har jeg mulighet til og bruke ekte windows vil jeg gjerne bruke ekte windows. Nå sitter jeg på en prøveperiode av Vista, men den varer jo ikke lenger enn som så.

Hvilke grunner har jeg , hvis noen, til at Acer eller Mpx skal sende meg en plate med Windows slik at jeg kan formatere når jeg føler for det?

Takk for svar!

 

Laland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På nyere Acer maskiner holder du nede Alt og trykker F10 under oppstarten for å starte recovery fra den skjulte partisjonen på harddisken.. Forutsetter jo da at du ikke har fjernet denne partisjonen.

 

Gjorde dette senest i går med en ny Acer Aspire 9300. Med denne fulgte det faktisk med en egen installasjonsdisk for Vista i tillegg, så er mulig Acer eller forhandleren kan skaffe deg en installasjonsskive også

Endret av cyberpet
Lenke til kommentar

Takk for svar fra alle!

 

Nå er jo saken slik at jeg har slettet den partisjonen, med tanke på og få brukt hele harddisken. En venn av meg kjøpte en Acer Aspire 5003wlmi elns og han fikk med "hele pakka" med drivere og windows plate. Efikkan, er det bare og sende en mail til Acer kundeservice og forklare situasjonen eller? Igjen takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...