Gå til innhold

Bildekvalitet W810i - K800i


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Dette er nok debattert via tester, men jeg lurer på:

 

Er de 3,2 Mpix og de ekstra funksjonene til K800i m.h.p. kamera verdt en oppgradering fra W810i ?

 

Jeg har hørt svært mange lovord om K800i og er sikker på at det er en god nok telefon ellers.

 

Jeg prøver å ta noen "seriøse" bilder med mobilen når jeg ikke har dig.kamera tilgjengelig.

 

Er det flere verdifulle forbedringer enn økt megapikselantall ?

 

Vurderer selvsagt N73 fra Nokia, men der er vel forskjellen liten (og siden jeg har ekstrautstyr til SE ..)

 

M.v.h. Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bedre bildekvalitet fra W810i til K800i. Det er ikke noe å diskutere. Men om du får så mye mere funksjoner på en K800i er litt mer diskutabelt. Du får i hvert fall 3G, men nå har W810i EDGE så du klarer deg hvis du ikke skal ha masse videosamtaler med folk. (hvem har det?)

 

Men hadde jeg oppgradert hvis det sto på bildekvalitet? Ja hadde klart gått for K800i. Husk også på at den har en skikkelig blitz også. W810i-s bilder inne er ikke mye å skryte av, utendørs bilder er greie.

K800i har også bedre software på kameradelen. (flere funksjoner)

 

Nokia N73 har ikke nærheten av bildekvaliteten til K800i vil jeg si. Nokia N73 lager akvarell maling effekt ut av bilder. Bare søk på nettet etter bilder tatt av N73 og zoom inn på disse.

Lenke til kommentar
Det er bedre bildekvalitet fra W810i til K800i. Det er ikke noe å diskutere. Men om du får så mye mere funksjoner på en K800i er litt mer diskutabelt. Du får i hvert fall 3G, men nå har W810i EDGE så du klarer deg hvis du ikke skal ha masse videosamtaler med folk. (hvem har det?)

 

Men hadde jeg oppgradert hvis det sto på bildekvalitet? Ja hadde klart gått for K800i. Husk også på at den har en skikkelig blitz også. W810i-s bilder inne er ikke mye å skryte av, utendørs bilder er greie.

K800i har også bedre software på kameradelen. (flere funksjoner)

 

Nokia N73 har ikke nærheten av bildekvaliteten til K800i vil jeg si. Nokia N73 lager akvarell maling effekt ut av bilder. Bare søk på nettet etter bilder tatt av N73 og zoom inn på disse.

8365778[/snapback]

 

Takk for svar, Xpi

 

Jeg har samme inntrykk av N73 når jeg ser bilder tatt med det.

 

Jeg har liten bruk for masse nye funksjoner. Synes dog det er OK at det er musikkspiller og radio. Noen proff/jobbbruk blir det ikke.

 

Med tanke på at dette skal være et godt nødkamera høres det ut som det kan være verdt å se nærmere på en slik oppgradering.

 

M.v.h.

 

Jan

Lenke til kommentar
Det kan jo også hende det er verdt å vente på 5mpix-kamera fra SE som er ventet innen et par måneder i følge ryktene. :)

8366335[/snapback]

 

 

Ventet å bli presentert, ja. Men jeg antar at den kommer i Q2, altså mellom juni og september. Jeg vil nok tippe i september utifra tidligere erfaringer fra SE og deres lanseringer.

Lenke til kommentar

Nokia n95 er i butikkene?

 

Jeg selv har K800i, er kjempefornøyd med bildekvalitet..jeg gikk over fra en w800i til k800i. Det var da bra at jeg tok vare på minijack overgangen, den følger ikke med på cybershot modellene, men walkman modelllene. Har sett en del rundt at folk har gidd minus karakter på k800i for at det ikke følger med, men det kan man ikke forvente heller, er jo en annen serie enn walkman serien..nemlig kameraserien cybershot:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...