Gå til innhold

Begynne på proteiner, slutte med melk,brød,banan?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal begynne med protein shake i neste uke.

Etter trening pleier jeg å ta en banan, drikke melk og spise 2-3 brøskiver med makrell i tomat.

 

Kan jeg bare slutte å gjøre det når jeg begynner på proteiner? Siden de skal dekke det inntaket av proteiner jeg trenger daglig? Eller er det bra med mer protein enn "annbefalt" om dagen? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et proteinpulver dekker ikke proteininntaket du skal ha dagelig, det er et tilskudd, som sagt man skal ta det i tillegg hvis man ikke får i seg nok proteiner.

 

Fortsett å spis like mye som du gjør fra før, kanskje mere?

8363591[/snapback]

Ok ;) Takk for kjapt svar, og råd ;)

Lenke til kommentar

Ikke dum miks å ta banan, drikke melk og brødskiver med makrell i tomat. bananen gir deg raskt påfyll etter treningen, melka gir deg proteiner og kalsium, makrell i tomat gir deg omega fettsyrer som smører leddene dine etter treninga, og reduserer stølhet osv.

 

Proteintilskudd er for dem som ikke har tid eller ikke orker å tilberede mat og ta med å ha etter treninga. Proteintilskudd er også for dem som vil unngå fett og andre ekstra unødvendige stoffer når man vil ha en så ren proteinkilde som mulig. Og så er det også selvfølgelig for å få tilført ekstra proteiner hvis du mangler det i kostholdet. Du trenger ikke drikke det som shake heller, du kan ha proteinpulver i bakeverket ditt også hvis du baker hjemme. Du kan bruke det i havregryna/annen frokost blanding. Kan til og med spise det som godteri med skje.

 

Den gode forskjellen mellom proteintilskuddspulver og vanlig proteinrikmat, som f.eks kylling er den biologiske verdien. Myseprotein er den beste proteinkilden man kan bruke for den har over 100 i biologisk verdi, dvs absolutt alt proteinet blir tatt opp i kroppen, ingenting går til spille. Mens med kylling, så vil du miste 12% av proteinene, pga den har lavere biologisk verdi. Så sånn sett, så er myseprotein ypperlig i forhold til mat. En annen ting er at pulveret (som ligger i navnet, pulverisert) er allerede nesten klart til å tas opp i kroppen, det er bare den siste nedbrytingsfasen som gjenstår i forhold til en stor kylling som må ligge i magen og brytes ned over flere timer, imens kroppen er katabol og trenger næring..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...