Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Diskskjekk hver oppstart...


Anbefalte innlegg

Kan ikke skjønne hva det kommer av, men hver gang jeg starter opp maskinen kommer det diskskjekk. Og hver eneste gang finner den ikkeno:S

Det starta for et par dager siden da maskinen ble for varm og slo seg av. siden har den vært sånn :(

 

 

det er ikke et problem, men bare sinnsykt irriterende...

 

 

 

 

beklager at jeg ikke kan si noe mer om dette, men dere kan sikkert spørre så jeg kommer på det :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke skjønne hva det kommer av, men hver gang jeg starter opp maskinen kommer det diskskjekk. Og hver eneste gang finner den ikkeno:S

Det starta for et par dager siden da maskinen ble for varm og slo seg av. siden har den vært sånn :(

 

 

det er ikke et problem, men bare sinnsykt irriterende...

 

 

 

 

beklager at jeg ikke kan si noe mer om dette, men dere kan sikkert spørre så jeg kommer på det :whistle:

8360604[/snapback]

 

Du kan prøve å kjøre en dos kommando: chkdsk /f

Lenke til kommentar

Selv synes jeg

 

chkdsk/r : Locates bad sectors and recovers readable information. The disk must be locked

 

/f : Fixes errors on the disk. The disk must be locked. If chkdsk cannot lock the drive, a message appears that asks you if you want to check the drive the next time you restart the computer

 

Har fått flere maskiner opp å gå igjen ved bruk av /r, enn ved bruk av /f

Endret av Privat
Lenke til kommentar

jeg har samme problem, men jeg vet hvorfor jeg har det da. er sata disk og jeg har ekstra satakontroller. klarte å nappe i satakabel som går ned på kortet når jeg skulle lukke sidepanelet(skyvepanel) dette har da gjort noe med kortet som gjør at den alltid skal sjekke den disken som er koblet til. har forsøkt med forskjellige disker forskjellige kabler og de forskjellige kontaktene på kortet. skjer uansett.

 

så det kan være en feil på kontrolleren til disken kan være fysisk grunnet skade eller en slags usynlig skade.. vis det er hk prøv å kjør driver/bios update sjekk om noen andre har hatt samme problemet, vis det er et ekstra kort du bruker sjekk iallefall drivere eventuelt om det er mulig å flashe noen kontrollere på kortet.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Jeg har også hatt dette problemet, løste seg ikke umiddelbart med chkdsk...

Så kom jeg på at det var veldig lenge siden jeg hadde kjørt spybot og lignende programmer :blush: Fant en del dritt for å si det sånn... Jeg kjørte også RegSupreme for å rydde opp i registret. var en go del der også :whistle:

 

Etter at jeg hadde ryddet opp i alt dette kjørte jeg chkdsk på nytt og problemet forsvant.

 

Edit: Ikke bare bare vel og merke, det ble noen omstarter og jeg kjørte alle programmene mere en 1 gang.

Endret av wwws78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...