Gå til innhold

Onlinespillet: Second Life

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen prøvd ut onlinespillet/datingtjenesten Second Life?

Jeg har registrert meg nå. Og titta litt på New York Los Angels Oslo og Mordor:) Utrolig bra laget, men det er jo helt "dødt" med folk der jeg er.. Vet noen om hvor jeg burde dra hen?

Second Life

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For en liste over fine steder å utforske, kan du besøke SL Universe (lær gjerne å bruke Snapzilla og, det er morsomt å kunne dele dine screenshots med andre).

Second Life er i utgangspunktet helt gratis. Nå mener jeg ikke "Project Entropia-gratis", men gratis-gratis. Det koster riktignok Linden Dollars å leie områder og kjøpe diverse ting (når det er sagt finnes det tonnevis av gratis ting laget av snille folk som vil dele med nybegynnere og), men du kan tjene de pengene uten å måtte legge inn ekte penger utenfra. Du kan leie et område, bygge en butikk eller kanskje et galleri eller en paradishage. Du finner t.o.m. steder med surfebølger og dertilhørende surfeklubb på stranden, hvor de leier ut surfebrett. Sprøtt og veldig morsomt! Nesten alt du kan komme på, finnes i Second Life, ett eller annet sted i den helt enorme verdenen. En av de morsommere stedene jeg besøkte nylig, var Mist Mountain. Fant noe sopp på bakken og kjøpte en, var virtuelt ruset i timesvis etterpå :mrgreen: Det blir også foretatt en del passe seriøse eksperiment i SL, men så er også SL et sosialt eksperiment i seg selv. Det var baktanken da prosjektet kom i gang.

Men altså, bare for å repetere: Second Life er gratis. Det er helt frivillig om du vil ha et premium medlemskap, eller putte inn ekte penger som du veksler om til Linden Dollars, men det er et utall forskjellige måter å tjene de pengene i selve SL istedet, og du blir uansett ikke begrenset på noen måte om du vil lage ting og ha det gøy.

Jeg har fler kontoer, og bare en av dem er premium. Betaler noen hundre i året og får mer igjen i form av stipend enn jeg betale for medlemsskapet, så sånn sett koster det meg ingenting uansett (jeg får 500 Linden dollars i uken i stipend). Men for all del: Bare hold deg til gratis konto. Ihvertfall inntil videre. Det er snakk om at vi som har premium skal få fler goder etterhvert. Vi får se hva det blir.

SL Exchange -- SL Boutique

Endret av Sundiver
Skrevet

ja men har du noen tips om hvor mange folk oppholder seg? Jeg har prøvd overalt.. men det er lite mennesker overalt:( Skal det være sånn?

Skrevet

Skal lage en tv-sak (hovedoppgave) og må prøve å få noen forskjellige klipp inn. Har WoW og Galaxies, men må vel åpne kontoer igjen for å spille. Second Life kan jeg bare laste ned fra dems sider?

Noen som vet andre MMORPGS som jeg kan få trials på uten å kjøpe spillet? eventuelt har gode filmer som jeg kan laste ned.. (bra kvalitet)

Skrevet (endret)

Det er alltid en fordel å fylle ut profilen din i SL med ting om deg selv og dine interesser. Fler enn du kanskje tror, leser din profil når de er i nærheten, og på den måten begynner mange vennskap. Er du f.eks. interessert i å spille gitar, sier du gjerne det i profilen din, og snart vil du komme i snakk med andre som også liker slikt.

Jeg skjønner dilemmaet, dog.. SL er helt enormt, og folk blir spredt en del utover kartet. Det finnes steder hvor mange samles, f.eks. diverse danseklubber med bra musikk (alt fra klassisk og jazz til dance / trance, i og med at alle som vil kan streame hva de vil av musikk).

Du bør ta en titt på denne tråden i SL forumet, den er siktet mot nybegynnere såvel som de som ikke har vært særlig mye i SL ennå.

Jeg har ikke tilgang til SL akkurat nå, men skal poste noen steder senere, hvor jeg vet jeg ihvertfall har truffet mange.

chiefo:

Som jeg sa: Ja, det er gratis, i utgangspunktet Du ser tydeligvis etter et MMORPG, og SL er ikke et MMORPG spill, men på den annen side har fler laget sine helt egne RPG spill i selve SL, som alle som vil kan være med på.

Når jeg sier "i utgangspunktet", er det fordi absolutt alt du kan tenke deg å ville ha og som er tilgjengelig med de verktøy en har til rådighet i SL, kan du lage selv. Ingen blir bra på slikt fra første forsøk, men det finnes en rekke utmerkede tutorials (både i og utenfor SL), gratis undervisning med lærer og andre måter å lære på. De fleste gidder ikke å lage noe selv, så de kjøper ting andre har laget eller plukker opp gratisting (også laget av andre).

Endret av Sundiver
Skrevet (endret)

Jeg skulle postet dette stedet for lenge siden men.. New Citizens Plaza er et flott sted å starte i SL: NCP.

Når jeg forresten vil dele SL URLs til steder jeg har besøkt, og vil henvise til en eksakt posisjon istedet for å bruke en generell link, bruker jeg SL urlchatter. Det er svært enkelt og gratis. Når du har det i inventory, høyreklikk og velg "wear", og så trenger du bare å klikke symbolet i HUDen når du vil ha en SL URL for den posisjonen du befinner deg ved akkurat da. Så kan du copy & paste fra chat history vinduet, og andre som da klikker den linken når du poster den et annet sted vil bli sendt dit i SL (om de har det innstallert). Kjekt å ha! :)

Ellers vil jeg råde deg/dere til å sjekke Cool Places (SL Universe). Der er en alltid oppdatert liste over flotte steder å se. The Shelter er nevnt der, og det er et sted du garantert treffer en del andre. Det er beregnet på nybegynnere såvel som viderekomne, og har en avslappet atmosfære. Så snart jeg stakk innom for å sjekke at det faktisk fremdeles er trafikk der, kom jeg i kontakt med et par hyggelige folk der.

Bruk også søkeverktøyet i SL (Ctrl + F). Det er mange norske grupper der. Søk på f.eks. "Alt for norge". De har bl.a. livekonserter med både nordmenn og utlendinger.

Vel, nå har SL holdt meg oppe hele natten .. skulle bare kikke på et sted.. og så traff jeg noen folk og fant noen andre steder, og så måtte jeg bare rive ned murene på min egen tomt da jeg så hvor lite pent det så ut i nabolaget, og re-dekorerte litt.. fikse Snapzilla for min hovedprofil.. og vips så har de timene flydd. Blir en lang dag.

Endret av Sundiver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...