Gå til innhold

Forbud mot svartebørssalg


stekre

Anbefalte innlegg

Viste ikke helt hvor jeg skulle legge denne, så legger den her siden det er pga av en konsert jeg lurer på dette.

 

Har lest flere nyheter om at det er lagt frem et forslag om forbud av svartebørssalg, hvor billettene blir solgt for en høyere pris enn de opprinnelig ble solgt for.

 

Om man kjøper en billett dyrere enn det som står påført kan man kreve overskytende sum tilbake. Har også lest en plass at dette skulle innføres etter påske.

 

Noen som vet om denne loven har tredd i kraft?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen som vet dette? Er pga Metallica konserten i sommer at jeg lurer... Var på reise da billettene ble lagt ut og fikk derfor ikke sitti klar til å bestille da de ble lagt ut. Hadde antagelig ikke vært noe problem om det ikke var for alle disse svartebørs firmaene som kjøper opp alle billettene og selger de for blodpris.

 

Har lite lyst til å betale 2000kr for en billett når de egentlig koster 600kr. Er helt sykt at de tar over 3 ganger utsalgspris for dem. Død over svartebørs sier jeg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Jeg har ikke hørt noe om at denne loven har tredd i kraft. Den ble vel sendt til stortinget for behandling i februar, men har ikke lest noe sted at den ble vedtatt.

Lenke til kommentar
Du kan ikke kjøpe en til 2.000 kr. og regne å få igjen 1.400 kr... de må bli tatt for salget og om du får beholde billetten da/får igjen penger vet jeg ikke.

8364951[/snapback]

 

Vel, det var det jeg leste om loven. Det skulle ikke være noen straff for å drive svartebørs salg, men du kunne kreve tilbake overskytende beløp. Tror det kommer til å fungere dårlig, men bra at de tar tak i det isåfall.

 

Sånn det er nå er det jo helt håpløst. Når billettene blir lagt ut må du jo sitte klar, og sannsynligvis bryter hele nettstedet sammen eller er helt sirup fordi 20000 til trykker refresh når du gjør det.

Lenke til kommentar

utkastet til loven som er sendt ut til høring sier ingenting om å forby svartebørssalg, men derimot regulerer den refunderingen hvis konserten blir avlyst. slik det er i dag så får du kun igjen det billetten opprinnelig kostet, mens svartebørshaien sitter igjen med fortjeneste uansett. ser ikke noe problem med svartebørs egentlig, har med tilbud og etterspørsel å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er et lovforsalg ute om å forby videresalg, men er ingen lov ennå.

 

Var på reise da billettene ble lagt ut og fikk derfor ikke sitti klar til å bestille da de ble lagt ut.
Død over svartebørs sier jeg!

 

Eh.. du ser ingen motsetning i disse 2 setningene? Kanskje du heller skulle være glad for at du nå ukesvis etterpå har mulighet til å skaffe deg billett. Den muligheten vil Giske ta ifra deg.

Og nei, hadde loven vært her kunne du ikke dager eller ukesvis etter salgsstart rusle innom postkontoret å få kjøpt billett. Det ville vært utsolgt okke som!

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Det er et lovforsalg ute om å forby videresalg, men er ingen lov ennå.

 

Var på reise da billettene ble lagt ut og fikk derfor ikke sitti klar til å bestille da de ble lagt ut.
Død over svartebørs sier jeg!

 

Eh.. du ser ingen motsetning i disse 2 setningene? Kanskje du heller skulle være glad for at du nå ukesvis etterpå har mulighet til å skaffe deg billett. Den muligheten vil Giske ta ifra deg.

Og nei, hadde loven vært her kunne du ikke dager eller ukesvis etter salgsstart rusle innom postkontoret å få kjøpt billett. Det ville vært utsolgt okke som!

8379674[/snapback]

 

Jeg tror billettene ville liggi ute mer enn 1 time isåfall. Ikke alle som har mulighet til å sitte klare akkurat når billettene legges ut. Hadde billettene vart en dag f.eks så ville det ikke vært noe problem i mitt tilfelle isåfall. Ser ikke på det som et alternativ en gang å legge ut 2 lapper for en billett. Det er som det ikke skulle være billetter å oppdrive for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...