Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Russebil og eventuelle avgifter


Anbefalte innlegg

Jeg og 5 jenter til har en VW russebil av årsmodell 1989 (husker ikke modellen i farta ;)) og har allerede støtt på noen problemer.. Som blant annet en sprekk i ett topplokk eller noe (om det ikke allerede er forstått, så vil jeg påpeke at mine bilkunnskaper begrenser seg til å skifte dekk og sjekke olje - jeg ble nok heller gitt kunnskaper på andre områder enn bil når jeg ble skapt.. :)), men det kan kanskje ordne seg ved ett verksted som bilen for øyeblikket står på..

 

Men mitt problem er at jeg ikke finner noe som helst ut om noen sum jeg må ut med hvis vi mot all formodning skulle få bilen på veien igjen - forsikring, reg.avg, årsavgift og alle disse avgiftene.. Hvordan er regelverket på dette, når bilen er 18 år gammel?

 

Må man betale full årsavgift, selv om bilen kun skal brukes i én mnd - og stå resten av året (eller skrotes i juni - haha.. :D) ?? Og rykter sier at en eller annen avgift blir halvert når bilen er over 15 år gammel?

 

Hadde vært fint å få veiledning og hjelp av noen som kan litt om temaet - eller bare noen som tror de kan litt om det.. :innocent: For jeg er ganske sikker på at jeg ikke kan noe om det.. ;)

 

-Hanne-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som blant annet en sprekk i ett topplokk eller noe.

8357154[/snapback]

 

Da reparerer du IKKE den bilen. Det kommer til å bli steindyrt om du ikke kjenner noen som kan skru selv. Dessuten er det stor sannsynlighet for at den er ganske ihjelkjørt fra før, ettersom de fleste av disse gamle Caravellene (regner med at det er Caravelle/Transporter) hadde alt for små motorer, som dermed stort sett bare ble kjørt på full gass, med stor motorslitasje som resultat. Det gjelder spesielt hvis det er turbodiesel.

Lenke til kommentar

Omregavgift på denne regner jeg med er like under 1500 kroner (sett at det er en personbil)

Årsavgift er 2915, men dersom du avskilter og vraker bilen før 1. juli, får du refundert halve denne avgiften. :)

 

Og ja, du må betale full avgift, selv om den bare skal brukes en måned.

 

Forsikring varierer utifra bosted, garasje, kjørelengde, alder, osv, så det enkleste her er å ta kontakt med forskjellige selskaper og høre litt.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...