Gå til innhold

Nokia 6300 (Tips og Triks)


Anbefalte innlegg

Her har vi en tråd for den nydelige telefonen Nokia 6300..

 

350nokia3600.jpg

 

Amobil Test:

http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner/nokia_6300/37799

 

Video Review:

 

Jeg får min om et par dager og vet at det er en del her som har skaffet seg denne nå..

 

-Tips

-Funksjoner

-Hjelp

-Themes

-Spill

-Programmer

 

POST DET HER :thumbup:

 

Vurder å skaffe meg overgang til skikkerlig hodetelefoner for mp3, men jeg har en veldig god Sony Mp3 spiller så det er ikke et must..

 

Noen som kan poste noen gode sider for Themes og spill til denne mobilen ? Leste i testen her på amobil at det er vanskelig å installere programmer til denne telefonen ? Pga Serie 40 kanskje ?

Endret av Torrevieja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte på elkjop.no jeg også :) Den ble sendt på mandag, men har enda ikke fått den. Jeg var innom på elkjøp skøyen og der tok de 2700 uten abbonement :nei: Den var utsolgt der så det var like greit..

 

Jeg har lest en del erfaringer fra prisguiden og virker som stort sett de fleste er fornøyd med den. Den vil nok selge en god del.

 

Her fant jeg en side som har en stor oversikt over themes, spill og programmer til Nokia 6300.

 

http://www.nokiasoftware.nl/index.php

 

http://www.mobilerule.com/mob_games/category.php

 

post i denne tråden hvis dere finner noe bra

Lenke til kommentar

Har hatt denne i noen uker nå og er stort sett fornøyd.

Noen som var litt problematisk i begynnelsen var å få av usb dekselet. Men tok av bakdekselet de første gangene og nå klarer jeg å åpne dekselet med en negl.

 

Ellers lyser backlighten lenge etter jeg har sluttet å trykke på telefonen. Skjønner ikke hva vitsen er. Det går jo bare mer batteri.

 

Gjeldene firmware på min er V 04.70. Dette tror jeg også er den nyeste versjonen.

 

Noe jeg ser er fantastisk med Nokia er aktiv standby. Her har jeg muligheter til å ha snarveier til Opera Mini og andre ting direkte på standby skjermen og ikke minst kalender oversikt.

Lenke til kommentar

Nå har jeg henta telefonen og den står til lading. Førsteinntrykket er hmmm PEN :D Føles veeeeeeldig god i hånda. Perfekt vekt spør du meg. Gode taster, akkurat riktig størrelse og plassering.. Fingeravtrykk og smuss er det eneste jeg har og klage på, men det er egentlig ikke noe problem.. USB kontakten derimot er kronglete å få åpnet ! Jeg har ingen lange negler så den er litt vanskelig å få opp. Tok bare opp dekslet bak og da var det enklere ;D

Endret av Torrevieja
Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å encode video/film til denne enda? Lurer på hvilken framerate og avspillingsmuligheter den har. Jeg har ikke datakabel enda så ser frem til det. Tenker da å encode en film, avi eller lignende til 3GP og se den på mobilen.

Lenke til kommentar

Hei, håper noen her kan hjelpe meg. Har kjøpt ny mobil Nokia 6300 og 2GB SD minnekort. Har formatert det nye minnekortet for å flytte over innholdet fra det originale Nokia minnekortet. Her starter problemet, en av ni mapper får jeg ikke flyttet over. Får beskjed om at dette er kopibeskyttet. Har testet kortet og det jeg mangler er mulighet for å styre avspilling av musikk på skjermen, Opra nettleser og noen andre programmer, mange spill o.s.v. Hvordan løser jeg dette ?

Lenke til kommentar
Hei, håper noen her kan hjelpe meg. Har kjøpt ny mobil Nokia 6300 og 2GB SD minnekort. Har formatert det nye minnekortet for å flytte over innholdet fra det originale Nokia minnekortet. Her starter problemet, en av ni mapper får jeg ikke flyttet over. Får beskjed om at dette er kopibeskyttet. Har testet kortet og det jeg mangler er mulighet for å styre avspilling av musikk på skjermen, Opra nettleser og noen andre programmer, mange spill o.s.v. Hvordan løser jeg dette ?

8366585[/snapback]

 

Har det samme problemet som deg. Får ikke overført kalkulator, omregner, nettleser og spill. De er visst kopibeskyttet. Finnes noen av disse programmene til nedlastning på nokias internetssider?

 

Er det noen som vet om hvordan man kan bruke minnekortet som lagring for meldinger? Dette gikk helt fin på min nokia 6680, men finner ikke ut av dette med 6300.

 

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Hei jeg har et spørsmål. kan man bruke hvilken som helst mini-Usb til denne telefonen ? Jeg kom på at jeg faktisk har en mini usb kabel som jeg bruker til mitt casio digital kamera ??

8358196[/snapback]

 

 

Jeg bruker min usb kabel til canon eos 400d..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...