Gå til innhold

Minnet blir fullt etter 6 sms meldinger på 6280?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kan noen hjelpe meg med problemet mitt? Jeg har en Nokia 6280 som etter 6 sms meldinger gir beskjed om at minnet er fullt... Når telefonen var ny hadde jeg over 200 meldinger der uten problemer, nå får jeg inn bare noen få før jeg må slette noen. Har slettet det meste av layouter og annet skrot også, men ingenting hjelper. Irriterende i tillegg å ha en 1GB minnekort som den tydligvis ikke benytterseg av.

 

Hva er det på telefonen min som bruker så mye plass? Finnes det en måte å resette telefonen evt formatere den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, hvis du velger Meny - Innstillinger - Telefon - Minnestatus - Telefon (igjen), så ser du hvor mye plass som er brukt til Galleri, Meldinger, Programmer og Bokmerker. Er det noen av disse som tar veldig mye plass? Hva står det øverst under Ledig minne på mobilen din?

8347855[/snapback]

 

Tok å skjekka dette nå. Her er status:

Ledig minne: 8,0kB

Meldinger: 0,6kB

Programmer: 180,4Kb

Bokmerker: 0,4Kb

 

Totalt forbruk er da FANTASTISKE: 189,3Kb

 

Nesten sikker på at prigrammene som lå inne på telefonen da den var ny brukte mere plass enn dette? Nå skjønner jeg lite.. hehe

Lenke til kommentar

Nei, problemet er ikke Programmer, men Ledig minne! Telefonen skal ha 6Mb minne totalt. Når de gjelder programmene så kan de merkes og flyttes til minnekortet, men i denne sammenhengen har de ingen betydning.

 

Her er min status:

Ledig minne: 2,5Mb

Galleri: 1,2Mb

Meldinger: 987kb

Programmer: 1,1Mb

Bokmerker: 0,7kb

 

Telefonen din klarer tydeligvis ikke å lese minnet. Mulig at det vil hjelpe å gjenopprette fabrikkinnstillingene.

Lenke til kommentar
Programmene er ankepunktet. Slett noen av de, og problemet er løst. :)

8348345[/snapback]

 

Hmmm, slettet 2 av programmene nå, men dette var jo tross allt 2 programmer som lå inne da jeg fikk mobilen. Dessuten er jeg temmlig sikker på at telefonen har større internminne enn 200Kb, noe som i så fall vil være helt latterlig lite, i alle fall vis jeg ikke kan velge å bruke de 600MB jeg har ledig på minnekortet mitt.

 

Skjekka Amobil der står det at 6280 har 10MB internminnet, jeg har tydligvis bare 200Kb igjen, hvor har det blitt av resten??

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=34058

Lenke til kommentar

Nokia 6280 skal ha 6 Mb internminne ifølge hjemmesiden til Nokia. Mobilen har tydeligvis mistet informasjon om internminnet. Hvis det er greit for deg å gå tilbake til fabrikkinnstillingene så ville jeg prøvd det først. Hvis ikke dette hjelper ville jeg kontaktet et autorisert verksted.

 

Jeg stilte tilbake en Nokia 6131 i påsken. Sikkerhetskoden var 12345. Etter å ha gjenopprettet fabrikkinnstillingene måtte jeg laste ned Internettinnstillingene fra Nokias hjemmesider.

Lenke til kommentar
Nokia 6280 skal ha 6 Mb internminne ifølge hjemmesiden til Nokia. Mobilen har tydeligvis mistet informasjon om internminnet. Hvis det er greit for deg å gå tilbake til fabrikkinnstillingene så ville jeg prøvd det først. Hvis ikke dette hjelper ville jeg kontaktet et autorisert verksted.

 

Jeg stilte tilbake en Nokia 6131 i påsken. Sikkerhetskoden var 12345. Etter å ha gjenopprettet fabrikkinnstillingene måtte jeg laste ned Internettinnstillingene fra Nokias hjemmesider.

8348787[/snapback]

 

 

Takk for godt svar. Men det hjalp meg lite. Tror jeg rett og slett må finne meg en forhandler som kan formatere hele telefonen og legge inn allt på nytt. Jeg har så lite minne igjen at jeg får ikke lagt inn noe nå, ikke engang wap og mms innstillinger.

 

Noen som vet om sted i Oslo som kan fikse en software oppgradering av nokia mens du venter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...