Gå til innhold

Får ikke IP, windows xp.


Anbefalte innlegg

Aner ikke hva som som skjer her jeg.. Ble oppringt av en kompis, vekte meg såklart. Han sa at han ikke kom seg på nett med pcen, sa at han skulle komme å hente meg, så nå sitter jeg her. Får bare masse rare feilmeldinger når jeg skal prøve å koble han til det trådløse nettverket, de har en d-link trådløsrouter, han her prøver å koble seg til med tp-kabel. om jeg prøver en ipconfig /renew så må jeg kontakte nettverksansvarlig, skal jeg kjøre en repair på nettverkstilkoblingen så får jeg beskjed om "Følgende trinn i reparasjon mislyktes: Fornye IP-adressen."

 

 

Noen som aner hva jeg må gjøre uten å formatere? For så god tid har jeg ikke:p

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- du kan prøve å kjøre en systemgjenoppretting til en dato der ting og tang virket ok.

(Tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting)

 

Eller som stian89 nevner - problemet kan ligge i ruteren, så ta ut strømmen på modem-ruter, og sett det i igjen evt. resette.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Er minst 7pcer som er tilkoblet, 4 med TP og et par som sitter på det trådløse. Har sjekket alt sammen utenom det du tenkte på her norbat..

for det som er så rart er jo at det funker itl alle andre, har sjekket porten på routeren, den fungerer helt ok. skal prøve systemgjennoppretting nå

 

Edit: han bruker ikke ad-aware, bruker det derre panda antivirus programmet. Det skjedde bare plutselig sier han, han slo på pcen for en 2 ukers tid siden, så var det plutselig ikke noen internetforbindelse. prøver systemgjenopprettning nå

Endret av hettelars
Lenke til kommentar
Bruker han/du ad-aware? som kan ha slettet filer som fornyer og gir tilgang til internett? det skjedde med meg

 

Og btw, du har vel prøvd ipconfig /release før /renew? ;P

8341303[/snapback]

 

 

ja har prøvd det:P men hvordan fiksa du problemet da? når ad-aware sletta filer som fornyer og gir tilgang til internett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...