Buggene Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Hei, jeg klarer ikkeå skrive @ i Ubuntu. Under instalasjonen valgte jeg norsk (bokmål) Hvordaan kan jeg fikse dette? Takker for svar
Buggene Skrevet 9. april 2007 Forfatter Skrevet 9. april 2007 Ja, men det fungerer ikke i Ubuntu, det kommer bare ett 2 tall
Buggene Skrevet 9. april 2007 Forfatter Skrevet 9. april 2007 Ja, gjør det. Jer er ikke helt noob alså Men det kommer ett 2 tall fordet.
hulahulag Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Hvor er det dette ikke fungerer? I terminalen? Andre steder? Alle steder? Bruker du Beryl/Compiz? Husker det var problemer tidligere med AltGr og disse. Tror man brukte xmodmap for å fikse det. Du kan også prøve med AltGr+q.
Buggene Skrevet 9. april 2007 Forfatter Skrevet 9. april 2007 (endret) Ja jeg bruker beryl, å det kan stemme at det var etter jeg instalerte det det sluttet å virke. Jeg sitter i xp nå men skal prøve det når jeg gidder å restarte takker for svar Endret 9. april 2007 av holyole
rocknrolf77 Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Du har sikkert fått amerikansk tastaturutforming i xorg.conf Under keyboard delen må du endre fra "us" til "no" Option "XkbLayout" "no" Man får også tastaturindikator panel program for å raskt endre utformingen hvis man trenger spesialtegn. Bare høyreklikk på panelet og velg "legg til på panelet"
Stian89 Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 System -> Keyboard Preferences -> Layouts Velg norsk?
FLuAA Skrevet 9. april 2007 Skrevet 9. april 2007 Kjør "setxkbmap no" i terminalen. Hvis problemet løser seg da, så må du bytte ut XkbLayout i xorg.conf.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå