Gå til innhold

Billig oppgradering ca. 2500


Anbefalte innlegg

Skal bytte ut mitt gamle socketA system. Skal ha hk, cpu, minne og harddisk. Har rimelig nytt kabinett med 350W strømforsyning og dvd-brenner. Vil ha det så billig som mulig, men legger på litt for å få høvelig ok system. Spiller nesten ikke, så onboard gpu holder foreløpig. Skulle gjerne hatt Intel C2D, men det blir for dyrt i denne omgang. Er lite oppdatert for tiden, så litt hjelp hadde vært fint. Her er hva jeg tenkte:

 

ASRock ALiveNF6G-DVI

AMD Athlon 64 X2 3600+

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 1 GB

Seagate Barracuda 7200.10 320 GB SATA

 

Lurer spesielt på minnet? Er det raskt nok, og vil jeg merke forskjell på 2x512 kontra 1x1024? Passer hk til cpu og minne?

 

Er åpen for alternative forslag, men ikke spreng budsjettet for mye. Dette koster ca. 2500 tilsammen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sett noen dårlige erfaringer med Asrock. Fungerer sikkert bra nok til min bruk.

 

M-atx kort passer til alle atx kabinetter gjør de ikke?

 

Edit: Tror forresten jeg skal kjøpe dette hovedkortet istedet. Ramlet over et tips om det i en annen tråd, og lette opp en test av det. Viser seg å ha en del bedre grafikkytelse enn hovedkort basert på nforce 430 brikkesettet.

Endret av Insanity
Lenke til kommentar
Har ikke sett noen dårlige erfaringer med Asrock. Fungerer sikkert bra nok til min bruk.

 

M-atx kort passer til alle atx kabinetter gjør de ikke?

 

Edit: Tror forresten jeg skal kjøpe dette hovedkortet istedet. Ramlet over et tips om det i en annen tråd, og lette opp en test av det. Viser seg å ha en del bedre grafikkytelse enn hovedkort basert på nforce 430 brikkesettet.

8372167[/snapback]

Asus har gode hk, har elsket dem gjennom tidene :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...