ruslebiff2007 Skrevet 8. april 2007 Skrevet 8. april 2007 Hei folkens ! Jeg har nettopp startet med PHP, og prøver å få til et enkelt mail script. Scriptet fungerer helt til jeg legger til ekstra felt i linje 5 "$telefon" hva gjør jeg galt ? 1 <?php 2 $to = "[email protected]" ; 3 $subject = "Kontakt oss" ; 4 $email = $_POST['email'] ; 5 $telefon = $_POST['telefon'] ; 6 $message = $_POST['message'] ; 7 $headers = "Fra: $email"; 8 $sent = mail($to, $subject, $telefon, $message, $headers) ; 9 if($sent) 10 {print "Din mail har blitt sendt !"; } 11 else 12 {print "Det har oppstått en feil ved sending av din mail !"; } 13 ?> Mvh Ruslebiff
Ståle Skrevet 8. april 2007 Skrevet 8. april 2007 (endret) <?php $to = "[email protected]" ; $subject = "Kontakt oss" ; $email = $_POST['email'] ; $telefon = $_POST['telefon'] ; $message = $telefon . $_POST['message'] ; $headers = "Fra: $email"; $sent = mail($to, $subject, $message, $headers) ; if($sent) {print "Din mail har blitt sendt !"; } else {print "Det har oppstått en feil ved sending av din mail !"; } ?> mail() er en funksjon som du ikke kan endre på. Det du vil ha sendt og som skal komme i meldingen må komme der hvor $message er. Subjektet i $subject og mailen til den personen som du skal sende mail til i $to. Du kan endre på HVA som skal stå i $message ved å bruke "." (punktum) for å binde sammen tekst or eller variabler. $message = $en_variabel . $en_variabel_til; eller $message = 'Telefon: ' . $telefon "\n$_POST['message']"; Det er lov å ha variabler inni fnutter (" "), men ikke inni sånne der--> (' ') og du kan binde sammen tekst og variabler. Du må også huske å avslutte tekst. Edit; "\n" er linjeskift. Og med mindre du bruker HTML i eposten er det \n som gir deg linjeskift i eposten. $linjeskift = "\n"; // går an $linjeskift = '\n'; //går ikke an dette fordi \n må parses av PHP, og derfor må den være i " ", mens hvis du bare skal ha tekst kan du ha det i ' ' og da parses den ikke av PHP. Håper du skjøne noe.. Endret 8. april 2007 av Ståle
ruslebiff2007 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Skrevet 8. april 2007 Takker så meget da lærte jeg litt i dag også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå