Gå til innhold

chipsett vifte på MSI 845PE MAX2-FIR trengs den?

Hr Kotelett

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha så stille maskin som mulig og lurer derfor på om jeg egentlig trenger å ha på den viften som er på chipsett kjøleribben? jeg har ikke tenkt å klokke og kommer til å kjøre alt på standard.

Har en zalman blomst og kan jo stille viften i en posisjon at den blåser på begge

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Hei!

Når MSI har montert en vifte på HK'et ditt, har det som regel en funksjon. Jeg har en kamerat som kjørte sitt HK uten chipset-vifte, men da ble den ustabil. Det kan jo hende at dette var et enkelt-happening.

Men hvis du kobler ut vifta og istedenfor bruker en større vifte til å blåse, tror jeg det skal gå helt fint. Zalman vifta flytter nok mye mer luft mot chipsettet enn standardvifta. Du kan jo også kjøpe en Zalman (vifteløs) chipset-kjøler, som koster rundt 60 kroner på bl.a Microplex.

//sindre

Jeg har kjørt mitt MSI 845E Max 2-blr kort uten chipset-vifte nå i ca 3 måneder. Jeg har ikke merket noe til ustabilitet eller liknende. Men det kan imidlertid være lurt å ta av viften fra kjøleribben slik at mest mulig luft slipper til. Jeg har heller ikke noe vifter i kabinettet mitt. Jeg er ikke helt sikker, men jeg har forstått det som at den system temperatur = chipset temperatur. System temeraturen holdt seg fortsatt på samme nivå (ca 38 grader) etter jeg fjærnet viften.

Quote:

Den 2002-12-17 20:27, skrev tv_giske:

Jeg har kjørt mitt MSI 845E Max 2-blr kort uten chipset-vifte nå i ca 3 måneder. Jeg har ikke merket noe til ustabilitet eller liknende. Men det kan imidlertid være lurt å ta av viften fra kjøleribben slik at mest mulig luft slipper til. Jeg har heller ikke noe vifter i kabinettet mitt. Jeg er ikke helt sikker, men jeg har forstått det som at den system temperatur = chipset temperatur. System temeraturen holdt seg fortsatt på samme nivå (ca 38 grader) etter jeg fjærnet viften.

system temprature er vel tempraturen inni kassa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...