Gå til innhold

MS Intellimouse 3.0 lugger/lagger...


Anbefalte innlegg

Har en Intellimouse 3.0 av den nye typen som ble released rundt samme tid som Habu, den funker supert i det meste, bortsett fra at jeg opplever noe lugging/lagging.

 

Problemet viser seg både i windows og i spill, men er mest markant i f.eks FPS spill. Det virker det som om bildet henger smått etter om jeg beveger musa veldig sakte. Merkes spesielt godt når jeg f.eks skal sikte med et snipervåpen eller gjøre andre nøye/rolige bevegelser med musa. Merker ingenting til dette ved raske bevegelser, så det kan virke som om det er refresh raten til musa det går på, at den ikke greie å tracke så små bevegelser jeg gjør, uten at jeg er helt sikker... Merker absolutt ingenting ved vanlig bruk i windows og spill, kun som sagt hvor man prøver å gjøre noe nøyaktig på skjermen.

 

Noen som veit hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten kan du laste ned et lite program, hvor du trinnvis kan sette Hertzen på USB portene opp fra 125 elns til 1000Hz. Dette programet er veldig enkelt, men om du har andre ting koblet til usb portene, slik som tastatur eller lydkort, blir disse også påvirket, og det er ikke bra. Det skjer fordi programmet stiller opp hertzen på alle USB portene. Jeg har et IceMat Audio USB lydkort som aldri ble helt bra etter å ha levd med 1000Hz.

Andre måten er å gå inn i systemmappa og bytte ut noen filer med noen andre, patcha filer, og så starte et lite program. Dette er en litt mer komplisert, men på lang sikt mye bedre måte! Anbefaler den veldig. Er ei .rar fil med en README som forklarer alt, på engelsk. Denne typen jeg bruker. Kan enten sende link, eller sende om du vil :)

Endret av isaksn
Lenke til kommentar

Hvorfor gjøre dette når det kan ødelegge annet utstyr du har koblet til, og kanskje også musa selv.

Ta heller med deg musa tilbake dit du kjøpte den og få den testa evt bytta ut med en som funker som den skal. For ta det fra en som har brukt MIE3.0 i alle år, den fungerer utmerket på små utslag også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...