Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelige streker på skjerm + bluescreen


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte min HP DV9005 i september/oktober i fjor. Den har fyngert helt problemfritt intil nylig.

 

Det startet rett etter at Firefox 2.0 kom. Da jeg instalerte dette sluttet FF2.0 å fyngere etter ca 2uker. Da jeg sjekket "prosesser" på "ctrl + alt + delete" sto det at Firefor 2.0 brukte 4 ganger så mye minne enn det programmet som brukte 2. mest minne.

 

For ca 1 mnd begynte pc-en å restarte seg, så jeg fikk skrudd på bluescreen slik at jeg kan lese hva som er problemet. Problemet med dette er jo at bluescreen kommer opp i ca 1 sek og så restarter pc-en, men jeg har klart å få med meg at det har noe med minneproblemer å gjøre. Jeg scannet pc-en med Norton 2006 og Ad-aware men fant ikke noe galt. Ettersom jeg ikke klarte å finne ut av hva problemet er har jeg ikke gjort noe med det ettersom det bare kjedde en sjelden gang iblant.

 

Men i dag da jeg satt å spile Oblivion IV ble skjermet helt merkelig hvor bilde "løser seg opp". Jeg fikk komme meg ut av spillet men skrivebordet hadde også "løst seg opp".

 

Så jeg restarta pc-en men da var det noen merkelige loddrette streker som dekker skjermen med ca 4cm mellomrom. Altså, jeg har skjermbilde men det er loddrette streker i tillegg som skjuler noe av skjermbildet. Jeg har prøvd å restarte pc-en flere ganger uten lykke.

 

Til slutt kjører jeg igjennom pc-en innebygde systemgjennoppretting hvor jeg da får gjenoppretta hele pc-en. Men de loddrette strekene forsvant ikke og jeg begynner å lure på om det kan være noe galt med skjermkortet? I tillegg får jeg ikke startet opp pc-en lenger ettersom jeg får bluescreen under opplasting av windows og pc-en restarter seg før jeg i det hele tatt får med meg at skjermen har blitt blå.

 

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned et program som heter Memtest86 og brenn det på en CD, kjør det på HP'n din og se om den spytter ut noen feil der. Om den ikke gjør det så er det en stor sjangse for at skjermkortet holderpå/har takket for seg.

 

Om det er tilfellet så skal det gå på garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...