Gå til innhold

Problemer med "porter" på nedlastingsprog.


Anbefalte innlegg

Hei, nå trenger jeg desperat hjelp!

Jeg har lastet ned Azureus, et nedlastningsprog. for filmer og div.

Men så har jeg et problem; på "helse" står følgende melding; "Betyr at trackeren er ok, at du er koplet til andre 'delere', men at du ikke har noen tilkopling i motsatt ende. Du kan ha et NAT-problem hvis dine torrenter forblir i gul status over tid."

 

Hjelp, hva skal jeg gjøre??

Har lest rundt på nettet, men forstår ikke så mye.

Endret av Majia90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først ville jeg byttet ut azureus med utorrent :thumbup:

 

Etter installasjon ville jeg valgt en annen port enn standard (eks 53186)

Så må du sjekke at alt av rutere og firewalls tillater programmet å kjøre på akuelle port. Dette er et problem flere har så jeg tror du skal finne svaret hvis du leter.

Endret av bojo2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke brukt torrents noe særlig, men jeg antar at du må fortelle ruteren din at forespørsler til Azuerus skal videresendes til din lokale maskin.

Det første du må gjøre er å finne ut hvilke port(er) Azuerus bruker, og hva din lokale IP-adresse er. Deretter må du åpne konfigurasjonssiden til ruteren din, og finne NAT-instillingene. Et eller annet sted der (varierer litt fra ruter til ruter) skal du ha muligheten til å legge til forskjellige tjenester ("services" eller "virtual servers" e.l.) med portnumre og IP-adresse mm. Her kan du lage en ny tjeneste som du f.eks. kaller Azuerus-server, hvor du skriver inn til hvilken IP-adresse forespørslene skal sendes (din lokale IP-adresse), hvilken port som brukes og hva slags port det er (TCP for Azuerus, tipper jeg).

Endret av Edorph
Lenke til kommentar

Denne tråden er blitt rapportert for mulig brudd på retningslinjenes #8, og jeg vil derfor klargjøre: Informasjon om piratkopiering (inkludert bruk av slike og steder å finne dem med mere) ikke er tillatt her på forumet. Men diskusjon om bruk av torrenter og klienter i seg selv er ikke forbudt. Så lenge dere holder dere til det tekniske rundt dette er tråden OK.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...