Anders Moen Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Hvordan får jeg sånn at annenhver rad får annen hver farge? F. eks Rad 1: blå Rad 2: grønn Rad 3: blå Rad 4: grønn osv Hvordan går det? Jeg søkte her og fant denne tråden, men skjønte ikke åssen jeg skulle gjøre det ut i fra den,. Noen som kan hjelpe?
j-- Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 (endret) Fargene fikses med CSS, så det du er ute etter er en kodesnutt som printer to forskjellige status'er annenhver gang. PHP <?php $i=0; while($noe){ if($i%0 == 0) { $var = "#222222"; } else { $var = "#111111"; } echo 'Den hexadecimale fargekoden er "' . $var . '"'; $i++; } ?> Står egentlig ganske bra forklart i den andre tråden du linker til Håper det hjelper Endret 6. april 2007 av clvn
Iris_L Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 Hva med dette? <?php // Define $color=1 $color="1"; echo '<table width="400" border="1" align="center" cellpadding="2" cellspacing="0">'; while($rows=mysql_fetch_array($result)){ // If $color==1 table row color = #FFC600 if($color==1){ echo "<tr bgcolor='#FFC600'> <td>".$rows['id']."</td><td>".$rows['name']."</td><td>".$rows['email']."</td> </tr>"; // Set $color==2, for switching to other color $color="2"; } // When $color not equal 1, use this table row color else { echo "<tr bgcolor='#C6FF00'> <td>".$rows['id']."</td><td>".$rows['name']."</td><td>".$rows['email']."</td> </tr>"; // Set $color back to 1 $color="1"; } } echo '</table>'; mysql_close(); ?>
Ueland Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 clvn: Ha $i variabelen inni løkka så blir det vel fint og flott
j-- Skrevet 6. april 2007 Skrevet 6. april 2007 clvn: Ha $i variabelen inni løkka så blir det vel fint og flott 8323142[/snapback] auch, pinlig feil fra min side. Rettet nå
Martin A. Skrevet 7. april 2007 Skrevet 7. april 2007 Eller alt på en linje: while() { $bgcolor = ($i++ & 1) ? #133713 : #317331; echo $bgcolor; }
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå