Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Zyxel 660HWT-T3 & online-spilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann folkens. Lenge siden sist jeg postet her på forumet. Trenger litt hjelp fra dere. :)

Har hatt ADSL fra Telenor i flere år. Da jeg fikk linjen fulgte det med et slikt Speedtouch -modem som har vært brukt til litt over nyåret. Etterhvert som behovet for trådløst nettverk meldte seg sterkt, kjøpte jeg i den anledning en trådløs startpakke fra Telenor som inneholdt et Zyxel 660HWT-T3 "rutermodem". Fikk satt det opp og internett har fungert som det skal til nå.

Tenkte i dag jeg skulle spille litt gamle Counter-Strike 1.6 og Source.

Problemet kommer når jeg skal gå inn på servere. Serverne kommer inn på lista med ping som det brukte å være i "gamledager", men når man forsøker å joine en server får man plutselig ikke svar og man får ikke koblet til. "Server is not responding" og får deretter 2000 i ping.

Har søkt litt rundt på nettet og her på forumet, men uten hell.

Har også forsøkt portforwarding via NAT-innstillingene i ruteren uten at det hjalp noe.

Noen som har noen tanker om hva det kan være? Er det noe helt åpenbart jeg har oversett?

På forhånd takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar.

Prøvde i dag også. Samme greia. Oppdaterer lista, serverne kommer opp med 30-40 i ping. Trykker på join, "join-vinduet" kommer opp. Trykker på refresh, ping kommer opp på 1000-2000 og meldingen "server is not responding". Uansett hvilken server man prøver.

Snåle greier det der.

Skrevet (endret)

Jeg har samme ruter som deg, og her så fungerer onlinespilling helt fint. Spillte FarCry online uten problemer her tidligere.

Har du prøvd å åpne de nødvendige portene?

Endret av Selvin
Skrevet

Prøvde nå nettopp noe så enkelt som å slå av Windows-brannmuren og det hjalp visst. Før har ikke dette vært noe problem, men kanskje en oppdatering har forandret "reglene"?

Skrevet
Prøvde nå nettopp noe så enkelt som å slå av Windows-brannmuren og det hjalp visst. Før har ikke dette vært noe problem, men kanskje en oppdatering har forandret "reglene"?

8324617[/snapback]

Så flott da! :) Da må du bare stille inn brannmuren sånn at den tillater all trafikk fra CS.

Skrevet

moren min har samme router på jobben, der kan man ikke connecte ved bare og søke på servere, man må connecte via console. Dette gjelder bare cs og css....alle andre spill virker fint online :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...