Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hakker vært 2min i spill, CPU? :S


Anbefalte innlegg

Når jeg spiller spiller spill som WoW og CS osv får jeg en lagg vært 1-2min som varer i ca 10sec på wow stopper nesten alt opp og i cs hakker det bare.

 

Nå har jeg prøvd og reinstallere Windows og det hjalp ikke. Så jeg har begynt og se hvordan CPUen oppfører seg.

 

Jeg har en Acer Aspire 5100 PC Med AMD 1.6ghz. Jeg har altid CPU på Max når jeg spiller. Og den ligger da på 70-80 grader... synes det høres mye ut... men jeg vet ikke :p. Vis jeg setter CPU på High i steden for Max slutter laggen en stund før den kommer tilbake. CPU temp ligger også da på 70-80 grader.

 

Jeg har ikke hatt PCen mer en 2 månder og den startet og hakke etter 1mnd.

 

CPU ligger på 60 grader når jeg ikke spiller noe, da begynner en ekstra vifte og jobbe. dette er når jeg har den i MAX. På high ligger den nedepå 50 grader.

 

 

EDIT: Fant ut at laggen kommer når CPUen blir akuratt 79 grader. Og når det lagger (10sec) kjøler den seg ned igjen til 70-75. også går det en liten stund før den blir 79 grader igjen og det begynner og hakke.

 

 

EDIT 2:

 

Her ser dere hvordan CPU tempen bygger seg opp til hakke nivået også faller igjen.

hei.JPG

Endret av Glutar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er slik at cpuviften ikke går for fullt når du spiller, ville jeg satt denne på bånn guffe hver gang jeg skulle spillt et spill også skrudd den ned igjen etterpå :thumbup: !

 

Du kan jo ringe til butikken du har kjøpt pcen av, og snakke med dem, det kan jo være en feil på dataen...(?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...