Gå til innhold

Happy Care forsikring hos Elkjøp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er tydeligvis en del brukere, inkludert meg, som lurer litt på hva denne forsikringen er. Jeg leste i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=741270&st=20 hva Alastor mener den dekker. Håper det er greit at jeg lager en egen tråd i stedet for å bruke den siden den egentlig handler om noe annet.

Alastor, du sier;

"Her må jeg bare melde et par ting.

Forsikringen dekker deg dersom du er uheldig med din maskin - altså.

- Søle øl, cola eller annet på den.

- Herpe kontrolleren som følger med

- Snuble i ledninger slik at maskinen går i bakken

- Miste maskinen i bakken (usannsynlig når den står stille, men om du skal flytte eller lignende )."

Når jeg leser brukervilkårene så står det at erstatningen kan bli redusert eller avslått når det gjelder;

- Skade som følge av uaktsomhet.

- Skade som følge av grov uaktsomhet.

Å søle brus på en PS3 er vel uaktsomt? Snuble i ledninger er vel også uaktsomt - hvorfor lar man ledningene ligge så farlig plassert at man kan snuble i dem?

Er det noen som kan bekrefte tilfeller der de har brukt forsikringen og fått erstatning? Har kjøpt 360 brukt og det fulgte med forsikring på den. Er derfor litt nyskjerrig selv på hva dette egentlig er.

Noen aspekter ved forsikringen er bra. F.eks. lav egenandel i forhold til vanlig "uflaksforsikring". Andre ting som dekning ved tyveri fra hjem er nok overflødig. Når noen bryter seg inn og stjeler en maskin så tar de sannsynligvis noe annet også. Da bruker man bare vanlig hjem-/innboforsikring. At de har ubegrenset antall reparasjoner er ikke bra. Det kan bli frustrerende i lengden. Det er også verdt å merke seg at dersom gjenstanden er så skadet at man får ny, så opphører forsikringen. Ødelegges maskinen etter 10 dager og man får ny så er altså ikke den nye dekket i den gjenstående perioden.

Jeg vet at denne tråden egentlig ikke har så mye her på forumet å gjøre. Vil bare prøve å avklare en del ting rundt dette ved å få tilbakemelding fra noen som faktisk har brukt forsikringen. Håper det er i orden :blush:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal gi deg et godt svar, da jeg jobber i elkjøp og selger som sagt nevnte forsikring.

Begge eksemplene du trekker fram er ting som dekkes av forsikringen. Uhell er IKKE uaktsomhet. Vi har, gjennom der jeg jobber bøttevis med eksempler på sånt som det der som forsikringsselskapet har sagt "dette dekker vi".

Så du trenger ikke bekymre deg for de to avsnittene av vilkårene - om du søler øl på din maskin så får du det dekket. Om et barn ødelegger maskinen ved å leke med dvd-drevet så dekker forsikringen det og (igjen: praktisk eksempel, ikke tolkning av vilkår).

Vi har folk som har fått ny mobil etter å ha kjørt over den.

Jeg har tilogmed sølt øl i en kompis sin pc, og han hadde forsikring på den - gratis reparasjon (takk og lov :p).

Om du leser litt nøyere ang forsikringen så dekker den egenandelen på din innboforsikring dersom du får maskinen feks stjålet og benytter innboforsikringen din. Når det gjelder ubegrenset antall reparasjoner - hvor ofte er du uheldig? Det er som regel snakk om 1 gang pr produkt, for neste gang gjør du ikke det samme igjen ;).

Evt om man er uheldig med medfølgende håndkontroll da selvfølgelig - du får ny X antall ganger der - slike repareres ikke.

I forhold til dette med egenandel, så er det jo egenandel kun dersom produktet ikke kan repareres, og på ditt produkt 295,- skulle jeg mene.

Du har rett i at tråden er feilpostet, så jeg håper det er greit at jeg stenger denne når du nå har fått et svar.

Ta gjerne kontakt med meg på PM om du har fler spørsmål :).

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...