Gå til innhold

Logitech Z-680 igjen,


Anbefalte innlegg

hei, vurderer fælt inspire 5500, eller eventuelt z-680, og så gi bort min gamle stereo, for så å koble cd spilleren til det(og xbox)

 

er det sånn å forstå at alle z-680 avgir støy, uansett om en har noe tilkoblet, lydstyrke etc.

 

hvordan virker det med tilkoblet cd spiller, phono plugger.

 

har idag koblet tv en til forsterkeren, med en scart til 2 phonoplugger. Er det slik tilgang på z-680.

 

hvor skal en kjøpe dette. ser multicom tar 3000 + frakt og oppkrav(244) tilsammen 3244.(men stoler ikke helt på dette firmaet. I trondheim selger komplett pakken for 3500, litt dyrere, men enklere å levere inn hvis støy. Samt smart club tar hele 3800, så utelukket.

 

siste spm. Kan z-680 erstatte en vanlig reciever i bruk. Ikke tenkt å kobles til pc med det første, men kanskje senere.

 

Men hovedsaklig til dvd film

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: chilli på 2002-12-16 21:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja... Dette er jeg også litt nysgjerrig på... Er det noen som har Z-680 og ikke har dette problemet? Jeg sendte mail til Logitech igår for å høra hva de sa til en potensiell kunde som er litt skeptisk. her kan dere jo se hva de sa:

 

Dear Mr. XXX,

Thank you for your enquiry.

 

Despite the great reviews and awards we have received for the Z-680, we have received some complaints about hiss coming from the center and rear speakers.

 

Hiss is a frequent issue on high powered digital systems and is only noticeable in a very quiet environment when sitting relatively close to the center or rear speakers and not listening to any source. However, note that all noise coming out of speaker is not necessarily hiss. Below is an explanation of the different types of noise that may occur.

 

Hiss

High powered amplification devices all generate some level of background noise. The ratio of maximum signal to the level of noise is called signal-to-noise ratio (or SNR). The Z-680 has an SNR of 75dB. Under normal listening conditions, you should not be annoyed by hiss from the system at a normal listening distance. In a very quite room, or if you are very close to the speaker, you may hear a very low level hiss. This is normal, but should be completely masked by normal music and game sounds.

 

Hum or Buzz

If you experience other noise, such a humming or buzzing, that get louder or softer with changes in the volume setting, this is an indication of noise coming from source material such as a sound card. In this case, check all of the connections to the soundcard, and adjust the level setting of the sound mixer to obtain the best performance. Generally you can leave your CD volume settings in the mixer at full and reduce the master output level down.

 

Pops or Clicks

It is normal to hear a very faint "tick" when you switch between inputs (by pressing the input button). If you hear Clicks or Pops when changing functions on a digital input device like a DVD player, this is because the device is sending out interrupted digital data streams. This is uncommon on most current players. The latest versions of software DVD players as well as the latest stand-alone CE devices (DVD and CD players, etc.) have been tested with the Z-680 -- as well as with many sound cards -- with good results.

 

Kind regards,

Devon Priemus

Logitech Europe SA technical support

 

P.S. Due to the amount of emails we receive, it is impossible for us to remember each specific case. Therefore we kindly ask you to include the entire email history when replying, if possible. When replying, we appreciate it if you would keep the email readable by replying at the top of the email. ======================

Lenke til kommentar

fikk denne mailen fra logitech:

 

"Dear Customer,

 

 

Thank you for using Logitech's Electronic Technical Support.

The following information addresses your question.

 

Due to the nature of the issue, I suggest you call the Logitech Customer

Support Hotline at 702-269-3457. Our phones are open from 7:00AM to 5:00PM

Pacific Time Monday through Friday, excluding some holidays. Our agents can

walk you through the necessary steps to correct the issue.

 

 

If you have additional questions, please reply to this email.

Thank you for your interest in Logitech.

 

 

Regards,

Vijayabhaskar Krishnamoorthy

Logitech Customer Support. "

 

ikke veldig informativ nei. Snakket med smartclub, og det skulle være mulig for meg å høre på høyttalerne selv det. Såfremt det ikke var stor kundepågang, og alt ble pakket pent opp etc. de skulle ha 3800 for settet. Blodpris.

 

tenkte å bestille fra mpx.no. som får dem inn snart.

så jeg sendte likegodt en mail til dem om flere hadde klagd på dette. Og fikk som svar

 

"Hei, ja, vi har hatt noen tilbakemeldinger på støy på dette produktet, men vet ikke om nye versjoner er blitt bedre.

 

Med vennlig hilsen

Micro Parts Xpress as"

 

Ikke ofte en butikk bekrefter sånn, så bra av mpx.no

 

[ Denne Melding var redigert av: chilli på 2002-12-18 22:35 ]

Lenke til kommentar

jeg har logitech z-680, og kan ikke si meg annet enn fornøyd med dem. det er som de sier fra logitech, susing i høytalerne når de ikke får noen signaler inn, men jeg slår de av når jeg ikke bruker dem. det var litt irriterende de første dagene, men nå digger jeg dem bare. den gode lyden som kommer fra dem veier totalt opp for susingen. jeg betalte 2900 for mine, og det var vel investerte penger :] har dem koblet til xbox'en, dvd spilleren og pc'en; diggbart. de har ikke phono innganger, du må bruke en phono -> minijack overgang.

Lenke til kommentar

yep yep, får se etter hvis jeg får hørt dem selv.

inspire 5500 og 18w sub og 6w satelitter frister ikke egentlig. Samt at ledningene ikke kan skiftes (tror vel det) Så er vel ikke så mange valg i denne prisklassen, untatt inspire 5700 som ikke er verd pengene.

 

Har koblet pc til min stereo med phono-->jack

 

 

10 år gammelt anlegg, men utg på 150w og 4 200w høyt.

og en "spatial surround" knapp som bare gjør ting verre

Lenke til kommentar

Veggis: har du alle disse tingene koblet til på en gang? hvordan gjør du det? jeg trodde det var bare coax og optisk inngang på z-680 jeg, i tillegg til speakers da, eller er det flere innganger på selve sub'en?

 

 

 

_________________

AMDXp 1700+

MSI KT3 Ultra 2BR

512MB pc2100

ATI Radeon 9700 Pro 128

2 x WDC 120GB 8MB Cache (Raid 0)

SB Live! Player

Chieftec DX01SLD

3D MARK 2001SE:12050

 

[ Denne Melding var redigert av: warmaster på 2002-12-19 07:52 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...