Gå til innhold

Problemer med ytelse på HD-filmer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å spille av filmer i 1280x720 på tor forskjellige maskiner med 64-bit openSUSE. På begge har det gått bra å se slike filmer i windows, men i linux blir det veldig hakkete. Jeg har prøvd xine, totem, vlc og mplayer, men ingen fungerer bra nok. Hva er problemet her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv et nVidia-kort (6600), og forskjellen i CPU-bruk var stor på MPEG2filmer i 1080i mellom å bruke xv driveren og xxmc. Med xv lå CPU-bruken på rundt 80-85%, og når jeg slo på deinterlacing begynte det å hakke med 100% CPU-bruk. Da jeg skifta til xvmc falt det til rundt 30%. Dette var i xine.

For x.264 har jeg ikke funnet en god løsning, ettersom nVidia-driverene for Windows har aksellerasjonsstøtte støtte for MPEG4, mens Linuxdriverene kun har for MPEG2.

Skrevet
For x.264 har jeg ikke funnet en god løsning, ettersom nVidia-driverene for Windows har aksellerasjonsstøtte støtte for MPEG4, mens Linuxdriverene kun har for MPEG2.

8311566[/snapback]

Tar jeg ikke helt feil så får Intel aksellerasjonsstøtte for dette i X.org 7.3. Vet ikke hva nVIDIA har planer om.

Når det gjelder CPU-bruk så har jeg aldri noen problemer, bruker XV og CPU-bruken ligger på bare noen %. Har ikke noe video i 1080 å prøve med, men alt under går så det suser.

Skrevet

Tja, kommer sikkert an på hvilken CPU vi snakker om :p

Det jeg hovedsaklig testet med var en 19,5Mbps MPEG-2, på en AMD Athlon 2400+. Gamle greier med andre ord..

Skrevet (endret)

Jeg har prøvd på to maskiner:

Bærbar Dell XPS M1210 med GMA950 og Core Duo 2 @ 2GHz

Stasjonær med nVidia GeForce 6600GT og AMD64 3200+.

Det har vært det samme problemet med begge.

Det blie noe bedre om jeg slår av compiz.

Endret av JeffK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...