Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Forsøk på å flytte en markør merker tekst isteden


Anbefalte innlegg

I det siste har jeg flere ganger opplevd at noe merkelig skjer med musen. Etter at jeg har trykket mange ganger på samme tast på tastaturet (tror det skjer når jeg trykker mange ganger nedover for å komme nedover i et dokument), begynner plutselig musen å oppføre seg rart.

 

Markøren blir stående på et sted, hvis jeg trykker et annet sted i dokumentet merkes all tekst mellom markøren og stedet jeg trykker. Det samme skjer hvis jeg trykker på piltastene, da merkes teksten etter hvor jeg forsøker å flytte markøren. Problemet har oppstått både i Word og i Matlab, men hele systemet påvirkes av det. Hvis jeg går inn i en mappe, har jeg samme problem der. Trykker jeg på en fil, merkes alle filene fam til og med den filen.

 

Eneste måten jeg har blitt kvitt problemet på er å slå PCen av og på igjen. Prøver jeg å logge av, registrerer ikke PCen at jeg taster ctrl-alt-del, så jeg får ikke logget meg inn igjen, og må bruke av/på-knappen til å slå av. Jeg har forsøkt å se på tastatur- og musinnstillingene i Kontrollpanel, men har ikke funnet noe der som løser problemet.

 

Jeg har en Dell Latitude D620 med WinXP (alle oppdateringer).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre er det nok ikke så enkelt :(

 

Fem ganger på shift gir trege taster, men da kommer det opp en advarsel, og jeg må trykke OK for å aktivere trege taster. Trege taster gir heller ikke det problemet jeg har. Vet noen om noen andre tilsvarende funksjoner som kan aktiveres på liknende måte?

Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget et nytt problem som oppstår når dette skjer. Tastaturet oppfører seg som om shift-tasten er inne hele tiden. Ikke som med CAPS LOCK, punktum ( . ) blir f.eks. til ( : ). Dette forandrer seg ikke om jeg trykker shift eller caps lock. Dette er ganske håpløst, og jeg er litt lei av å slå av PCen hver gang det skjer!

Endret av eirikkri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...