Gå til innhold

AVR ISP Programmeringskrets


Anbefalte innlegg

Hei!

 

http://electrons.psychogenic.com/modules/a...r.php#psychoisp

 

Denne kretsen inneholder en AT90S1200. Kan jeg bruke en AVR90S2313 istedenfor 1200'en? Handler en del fra futurlec, men de er tomme for AT90S1200. Går det an å heller bestille en 2313 og følge samme fremgangsmetode som ellers?

 

Dessuten har jeg fått noen 4MHzkrystaller, men alle kretser jeg har sett, viser at disse krystallene har 3 pinner. Min (CRY4.0) har bare 2 :-S Er det så enkelt som å kutte ut jordinga?

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de krystallene med 3 bein er vel det som kalles resonatore tror jeg, er usikker på hvordan du kan gjøre det med de krystallene.

 

Og det er godt mulig du kan bruke 2313 istedet for 1200 siden dem er ganske like, eller helt like på pinout, det som kan skjer er at du ikke kan bruke den likevel fordi den gjerne ikke har de samme feature'ene osv.

For å bruke en 2313 istedet må du endre på koden også.

Lenke til kommentar

trur det skal gå greit å bruke en 2313 i stede for 1200. 1200 var den førte kretsen og er faset ut for en god stund siden, så den er nok vanskelig å få tak i etter hvert.

 

For å være på den sikre siden kan du prøve å kompilere koden til prosjekte for 2313 og se om det dukker opp noe feilmeldinger.

 

når det gjelder din krystall må den kobles av med kondensatorer til jord (trur det er det den 3. pinne gjør på de med 3 pinner). 22pF er typisk fin verdi (om jeg husker rett), se databladet for krystallen du har .

Lenke til kommentar

pinnene på din tilsvarer pinne 1 og 3 på kretsskjemaet, du må sette en kondensator i tillegg mellom pinne 1 og 2, og mellom pinne 2 og 3.

 

monter krystallen på den ene siden av kortet og sett kondensatorene på motsatt side på de sammen pinnene, bruker du smd kondensatorer i 0603 størrelse bør det ikke være noe problem, selv om de kanskje er litt små å jobbe med.

Endret av Dr_VingTor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...