Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Strømbrudd = død maskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Like før jul kom jeg hjem etter 3 uker ferie. Jeg hadde trukket ut alle kontakter, og når jeg koblet strømmen tilbake kom både router, adsl og bredbåndstlf opp igjen mens den stasjonære HP'en var død. Det blinket hurtig grønt bak på strøminngangen men det var ellers helt dødt. Jeg holdt på lenge den kvelden med å plugge ut og inn ledninger og lee på disse med tanke på dårlig kontakt, men uten hell. Neste morgen startet den helt som vanlig og har fungert helt flott siden. Natt til igår var det strømbrudd i huset, uvisst hvor lang tid, og samme problemet igjen. Men nå har jeg holdt på i to dager helt uten tegn til liv. Det blinker fortsatt hurtig grønt ved maskinens strøminntak, ergo det er strøm der. Siden overhodet ingenting skjer når jeg prøver å starte så antar jeg at dette har noe med strømtilførselen å gjøre og at det ikke er snakk om maskinkræsj! Hvorfor startet den igjen etter forrige hendelse og ikke denne gangen? Gjorde jeg noe riktig den gangen uten at jeg er klar over det. Kan nor gå i "vranglås" ved strømbrudd og som krever en form for reset?

Som den mann jeg er så kommer panikken snikende når pc'en streiker. Jeg har ganske ny backup liggende på ekstern disk, men føler ikke at dette vil være et problem denne gangen. Noen som har vært borti dette og kan gi meg et godt råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Etter å lest hurtig igjennom posten så har jeg følgende råd:) ta ut strømen fra der en er kontakten i vegg eller "padde" bytt til annet sted å sette den inn, det høres kanskje dumt ut, men det har fungert utallige ganger her hos meg.

Det er når jeg har slått av pc'en the hardway, og hvis jeg da prøver å starte den hurtig igjen, så vil den ikke starte, bytter da til annen strøm kontakt i vegg eller "padde" så starter den utrolig nok igjen.

Frode

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...