molland Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Hei Jeg startet i går ubcd på min stasjonære pc, den er 3 ghz og har 2gb ram, nytt hk. Vet ikke om dere trenger mere info om denne men det jeg lurer på, er hvor lang tid en slik memory test skal ta? (memtest v3.02 eller noe slikt kjøres nå) Den har til nå stått på i 17 timer (har heldigvis ikke funnet noen feil?) Hadde egentlig håpet på feil i ram brikkene men men. Pc'en har det med å stoppe opp etter en viss tid, da står det røde lyset for HD bare å lyser. Har ny formatert pc, bare det nødvendigste på, xp pro norsk sp2. 3 stk hdd'er i denne pc'en (er det for mange egentlig?) 1 stk 250gb disk til c og 2 andre på 200 og 300 hver. Frode
JediMindTriks Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Hei Jeg startet i går ubcd på min stasjonære pc, den er 3 ghz og har 2gb ram, nytt hk. Vet ikke om dere trenger mere info om denne men det jeg lurer på, er hvor lang tid en slik memory test skal ta? (memtest v3.02 eller noe slikt kjøres nå) Den har til nå stått på i 17 timer (har heldigvis ikke funnet noen feil?) Hadde egentlig håpet på feil i ram brikkene men men. Pc'en har det med å stoppe opp etter en viss tid, da står det røde lyset for HD bare å lyser. Har ny formatert pc, bare det nødvendigste på, xp pro norsk sp2. 3 stk hdd'er i denne pc'en (er det for mange egentlig?) 1 stk 250gb disk til c og 2 andre på 200 og 300 hver. Frode 8297862[/snapback] hvor mange pass har memtest gått? og bare så du vet så er ikke mem test 100% sikkert til å finne feil, det jeg annbefaler er å installere et grafikk tungt spill og test det med absolutt full grafikk på. (selv om det lagger) kjør det i en times tid. enkleste måten å teste om det er rammen er å teste med noen andre brikker , 3stk hdd er ikke for mange, men en av de kan være defekt ja, hva pleier du å gjøre når pcen din stopper opp, er det tilfeldig? eller når du gjør noe spesifikt?
molland Skrevet 3. april 2007 Forfatter Skrevet 3. april 2007 Hei Det jeg må gjøre når pc stopper er å re starte pc'en med knappen foran på pc'en. Alle hdd'er skal være ok, hk er byttet av data verksted. Pc'en har være lite brukt når den stopper, bare stått på liksom. Den har gått 63 pass nå. 2 av de 3 hdd'ene er like nye som pc'ene. Fortsatt ikke feil i testen. Pc'en er jo relativt ny nå, med nytt HK, ny c disk og installert ny xp på den. Frode
JediMindTriks Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Hei Det jeg må gjøre når pc stopper er å re starte pc'en med knappen foran på pc'en. Alle hdd'er skal være ok, hk er byttet av data verksted. Pc'en har være lite brukt når den stopper, bare stått på liksom. Den har gått 63 pass nå. 2 av de 3 hdd'ene er like nye som pc'ene. Fortsatt ikke feil i testen. Pc'en er jo relativt ny nå, med nytt HK, ny c disk og installert ny xp på den. Frode 8297918[/snapback] som sagt, så er ikke memtest 100% sikker på å finne feil, 63 pass, er mer enn nok. jeg annbefaler deg å kjøre en disk sjekk, samt defragmenter, og disk clean up, på alle diskene, prøv noen spill, kjør 3dmark06, altså test pcen din skikkelig, se om du kan framskynde feilen med pcen din.
molland Skrevet 3. april 2007 Forfatter Skrevet 3. april 2007 Hei Ok, takker for svarene, skal teste etter att jeg har fått minste jenta i seng pc'en er på loftet så jeg må vente til hun har lagt seg. Hvilket spill tror du er heftig nok til å teste denne pc'en med? Jeg er ikke så "inne" i pc spille lengre så jeg har ikke hele oversikten. Frode
Mawrick Skrevet 3. april 2007 Skrevet 3. april 2007 Hei Det jeg må gjøre når pc stopper er å re starte pc'en med knappen foran på pc'en. Alle hdd'er skal være ok, hk er byttet av data verksted. Pc'en har være lite brukt når den stopper, bare stått på liksom. Den har gått 63 pass nå. 2 av de 3 hdd'ene er like nye som pc'ene. Fortsatt ikke feil i testen. Pc'en er jo relativt ny nå, med nytt HK, ny c disk og installert ny xp på den. Frode 8297918[/snapback] Ser du skriver at pc'en har vært lite brukt når den stopper, sjekk at det ikke står på noe power-saving i windows. F.eks slike ting som at windows skal slå av harddisk o.l etter en viss tid. Har vært borti at dette kan føre til at pc'en henger seg opp. Finner disse i control-panel->Performance and Maintenance->Power options
molland Skrevet 3. april 2007 Forfatter Skrevet 3. april 2007 (endret) Hei Takker igjen for svarene, skal sjekke det etter att ubcd har gått noen runder til, kan huske det var noe slikt "slå av hdd" på annen pc jeg hadde. Takk for godt tips En liten update.. når jeg ser på system osv på dataen så vises kun 1 gb av 2gb ram.. skal bort til data verkstedet å få byttet ram'en. Det står i Veritech vt400 osv i den nå, 2 stk a 1 gb hver. Frode Endret 3. april 2007 av molland
molland Skrevet 3. april 2007 Forfatter Skrevet 3. april 2007 Hei Da har jeg fått nye kingston 2gb brikker til pc'en, da får vi se hvordan pc'en likte det, verkstedet snakket om att hk ikke likte de forrige brikkene Frode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå