Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

henger i xp-instal


Anbefalte innlegg

driver å mekker maskin til mor. først drev den å restarta seg når den hadde lasta inn de første filene og skulle starte installasjonsprogrammet, men det retta seg opp ved å ta ut en av rambrikkene (hadde ingenting å si hvilken). Nå henger den seg rett etterpå på den første "vent litt". Jeg har ikke tid til dette her. Skulle liksom bare installere det og så ta med meg maskinen til henne i påska... Den løsningen henger i en tynn tråd viss ikke noen sier noe lurt veldi fort :dontgetit: hadde ikke lyst til å kjøre masse diagnoseringsverktøyer hele natten. veldi takknemmelig for alle visdomsord

 

specs:

fic k8t800 754

sempron 3000+

kingston value 512

noname 512

radeon 9800 pro

fortron 350w

seagate 10gb (tror den var den som satt i x-boxen min en gang i tida)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker at på mitt andre socket 754 så måtte jeg kjøre minnet på 333MHz i bios isteden for 400MHz for å klare å installer windows eller så fikk jeg random blå skjerm på random plasser under installeringen. Meget rar feil siden rammen funket i gamle socket 754 hovedkortet :) Testet rammen og den er feil fri.

 

Men du kan no prøv isfåll :) sett den til 333Mhz i bios og prøv å installer windows då :)

Lenke til kommentar
Husker at på mitt andre socket 754 så måtte jeg kjøre minnet på 333MHz i bios isteden for 400MHz for å klare å installer windows eller så fikk jeg random blå skjerm på random plasser under installeringen. Meget rar feil siden rammen funket i gamle socket 754 hovedkortet :) Testet rammen og den er feil fri.

 

Men du kan no prøv isfåll :) sett den til 333Mhz i bios og prøv å installer windows då :)

8297792[/snapback]

 

Jeg hadde faktisk tenkt på å sette ned frekvensen på minnet, men jeg syntes det så ut som man ikke kunne gjøre det i denne biosen (kan stort sett ikke gjøre noe som helst der), men nå fant jeg det. Hjalp desverre ingenting.

 

blir litt skeptisk når jeg ser at du har forskjellige typer minne. har du forsøkt med kun en minnebrikke i om gangen?

 

Jeg har prøvd med 3 forskjellige minnebrikker. En om gangen.

Lenke til kommentar

Haha! Nå har jeg ihvertfall kommet til formatering. Det gikk ikke før jeg fyllte opp alle slotene med ram. Er sikkert fordi da halveres hastigheten og jeg prøvde bare ned til 133

tidligere, men det blei bare litt komisk. Spennende å se hvor langt jeg kommer nå. Jeg fikk ikke flasha fordi jeg hadde forlite ram. Det var derfor jeg liksågodt putta i det jeg kunne... Datautstyr er rare greier.

Lenke til kommentar

Jeg fikk installert windows og alt så fint ut så da slo jeg av og tok ut en rambrikke, og har fortsatt hastigheten på 100, men nå funker det ikke... Hva i all verden skal det bety?

det har ingenting å si hvilke sloter jeg bruker

Endret av Dbsnike
Lenke til kommentar

fikk ikke drittpc`n t å funke. da drar jeg tomhendt hjem til påske. veldi greit viss noen kan fortelle meg hva jeg skal gjøre. kanskje noen har svar på hvorfor i all verden jeg får beskjed om at jeg har for lite minne når jeg skal flashe? defekt hk kanskje...

Lenke til kommentar
Ram mengde burde ikke spille inn på bios oppdatering, prøvde du gjennom USB penn eller old school floppy? :)

8305260[/snapback]

BIos update fjerner som regel endel trøbbel.

 

OT: Tror du har alt for mange linjer i signaturen din synxz

8305265[/snapback]

 

Prøv å les mer igjennom threaden og pass på deg selv :)

 

"Prøv med en bios update, mye rare feil så forsvinner då. " <-- postet lengre oppe :)

Lenke til kommentar
Ram mengde burde ikke spille inn på bios oppdatering, prøvde du gjennom USB penn eller old school floppy? :)

8305260[/snapback]

BIos update fjerner som regel endel trøbbel.

 

OT: Tror du har alt for mange linjer i signaturen din synxz

8305265[/snapback]

 

Prøv å les mer igjennom threaden og pass på deg selv :)

 

"Prøv med en bios update, mye rare feil så forsvinner då. " <-- postet lengre oppe :)

8305287[/snapback]

Beklager. Jeg leste ikke hele heller. Derfor.

Lenke til kommentar
Hadde samme problemet selv, men dog med en laptop.

Det viste seg at det var hovedkortet som var ødelagt.

8305905[/snapback]

Hva valgte du å gjøre da?Selge som defekt eller beholdt den?

8306052[/snapback]

 

Jeg sendte den inn der jeg hadde kjøpt den, og fikk ny en stund senere... Var fremdeles reklamasjonsrett

Lenke til kommentar
Ram mengde burde ikke spille inn på bios oppdatering, prøvde du gjennom USB penn eller old school floppy? :)

8305260[/snapback]

 

Jeg burkte faktisk cd... Erke så durkedreven på flashing og så syntes jeg det virka lettest. Har ikke floppy og var litt usikker på hvordan jeg skulle bruke usb-penn.

 

Hadde samme problemet selv, men dog med en laptop.

Det viste seg at det var hovedkortet som var ødelagt.

 

Er nok veldi redd for at hk-et er ødelagt og reklamasjonsretten er nok gått ut for lenge sida tenker jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...