Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen viser ikke sjermbilde


Anbefalte innlegg

Hei, har problemer med pcen skrur den på så kommer det ikke sjermbilde, alt inni pcen virker ut som er på viftene på cpu, psu , skjermkort og kabinett viftene fungerer har prøvd å tatt ut ram men vil forsatt ikke vise noe, sjermen fungerer bruker den på en annen pc nå. Har i det siste opplevd at Pcen skrur seg av automatisk etter en stund, alt fra msn bruk til vanlig CS spilling.

 

Tastature er også nesten ødlagt i ledningen. så vist jeg er for hardt borti tastature så mister den forbinnelsen til usben men kommer tilbake vist jeg rører ledningen litt, har vert sånn en stund. Er vel rundt den tiden pcen begynnte klikke når tastature klikka. kanskje formye action for usben ?

 

Pcen er 2år gammel selvbygd

 

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

 

2x corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

 

VIA® K8T800 Pro Chipset Hovedkort

 

Sapphire Radeon X700 256MB DDR, AGP8X, Tv-Out, DVI-I, Lite-Retail

 

Creative SB Audigy 2 ZS, Bulk

 

PSU: henbro Gaming Box Black/Orange 350W Strømforsyning ikke sikker på vilke psu det er men var innebygd i kabinette

Strømforsyning

 

har 3x harddisk, +1 ekstern.

 

 

Kan det vere PSUen eller sjermkorte som sliter?

 

Ser også at det ikke lyser inni PCen, men er ikke sikker på om det gjorde det før heller så er ikke sikker på om det er batterie som har dødt.

 

 

Kommer ikke på noe spesielt mer, skal teste i et annet skjermkort

 

 

 

-Trumlek

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde et helt likt skjermkort som konka, det oppførte seg sånn.

Jeg ville sjekka med et anna skjermkort tror jeg... ;)

8294109[/snapback]

 

 

Yep, det var nok sjermkorte ser det ut som, har hatt pixel feil på første korte og så dette på andre :((( får vel kjøpe et nytt skjermkort til påsken da :(

 

 

 

Kan stenge tråden, skulle nok byttet ut sjermkortet å testet før jeg postet :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hadde et helt likt skjermkort som konka, det oppførte seg sånn.

Jeg ville sjekka med et anna skjermkort tror jeg... ;)

8294109[/snapback]

 

 

Yep, det var nok sjermkorte ser det ut som, har hatt pixel feil på første korte og så dette på andre :((( får vel kjøpe et nytt skjermkort til påsken da :(

 

 

 

Kan stenge tråden, skulle nok byttet ut sjermkortet å testet før jeg postet :p

8294229[/snapback]

 

 

Bump....

 

 

Er rundt 20måneder siden jeg kjøpte det, har fått nytt kort 1gang før pga feil. Ser at produsentens garanti er på 24måneder er det mye vits å sende det tilbake ? med feilen som muligens er på korte, har ikke mulighet for å teste det på annen maskin. Har allerede kjøpt nytt kort, men hadde vert greit vist det hadde vert mulighet å fått et nytt kort, spart litt penger, skal bygge en pc til bror min.

 

 

 

 

-Trumlek

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...